tisdag, mars 18

Vettig anledning

Jag ska snart sova. Jag har haft huvudvärk hela eftermiddagen, det känns ju strålande. Imorgon är det maskerad och vi ska vara utklädda. Bäst jag laddar kameran nu! Jag ringde Stockholm förut också, ingen som svarade så jag pratade in ett meddelande på telefonsvarare. Hoppas att det funkar nu så jag får göra det i juni istället. Cross my fingers.
Min rapport... usch, jag vill inte ens tänka på den.

Jag sitter och funderar på om jag ska skicka ett sms eller inte. En röst säger åt mig att strunta i det hela och inte riva upp allt på nytt. Det andra säger att jag ska skicka ett, inte för att det finns någon vettig anledning, den rösten bara tycker det. Ska jag verkligen låta ovettiga anledningar styra mitt liv? Men jag vill förklara. Fastän jag inte är skyldig dig ett dugg och speciellt inte någon jävla förklaring. Men den snälla sidan av mig vill det, den sidan vill alltid förklara för dig, precis allting. Jag blir inte klok på mig själv!

En tanke slog mig också att min framtida pojkvän, han behöver inte vara beskyddande, det är inte direkt någon egenskap jag letar efter. Han behöver inte vara min hjälte som hela tiden kommer till undsättning och hindrar mig från att fatta dåliga beslut samt genomföra dem. För jag har två systrar, kusiner och några utvalda vänner som hjälper mig med det, som verkligen beskyddar mig. Speciellt mina systrar, de är nog så överbeskyddande som det går att vara och tror inte att jag klarar någonting själv. Men jag älskar dem.

Thanks E1&E2 för att ni hjälper oss imorgon =) <3

Inga kommentarer: