fredag, mars 14

Positiv utstrålning

Ibland är folk otroligt jobbiga. Men då gäller det att kontrollera sin irritation. Man får liksom... ja, begrava den i sin egen kropp, djupt därinne. Och istället le med ett glatt leende och se sådär reklamklämkäck ut. Försöka tänka bort alla de där tankarna om hur jobbig personen ifråga är och bara fortsätta le. You know, keep on smiling. Det är därför det kan vara bra med en tub lim eller klister. Det är knepet som de där evigt smilande människorna kör med. De limmar såklart fast sina läppar i ett evigt leende. Hur fan annars kan de klara av att le all the time? Och nu kommer alla såna där suckar som folk ger ifrån sig när något uppenbart förklaras.

Jag fick höra något kul av pappa idag. Som våra grannar hade sagt om lilla mig. Att jag var öppen, alert, pigg och framåt. Man såg liksom på min personlighet att jag var framåt. För jag utstrålade tydligen det och positiv glädje. Eller nått sånt där sa de. Det var väldigt fina ord som värmde. Alltid kul att höra =)
fast det som kommer nu bör ej läsas av mina systrar.
För jag kommenterade det med att då har de inte sett mitt morgonhumör. Men pappa tycker att jag är väldigt pigg och glad på morgonen, i alla fall om man jämför med mina systrar. Det var också kul att höra!

Och det finns någon vars ord värmer, samtidigt som de förvirrar lite. Men inget ovanligt med det, jag blir nästan jämt förvirrad av ord. Fast jag förstår inte riktigt varför. Hursomhelst, det finns någon därute som gör mig glad. På sätt och vis är inte det bra. Såna människor har ju makten att såra också. Men sånt brukar sällan ta på mig. Jag kör på.

Nu är flätorna borta!

Inga kommentarer: