torsdag, mars 6

En del människor

Nu var det några dagar sedan jag senast skrev och det har hänt otroligt mycket sedan dess. Just för stunden sitter jag hos farmor och farfar, ensam hemma. Så på något sätt måste jag ju roa mig. Egentligen borde jag läsa SO, men lusten infinner sig inte riktigt. Idag har jag träffat en gammal lärare, varit i stallet, cyklat och njutit av solen och mark utan snö. På eftermiddagen blev jag hämtad av en kompis, hennes kompis hade skaffat körkort och var i krokarna. Så vi åkte hem till min kompis, FK (snart FC kanske) och där satt vi och pratade och skrattade. På kvällen, runt halvåtta fick jag skjuts tillbaka hit. Riktigt bra!
Det är så himla skönt att vara härnere, bland människor som verkligen känner en. För det är ju så, dessa människor har känt mig större delen av mitt liv, eller så hela mitt liv och det ger mycket information. Information som andra saknar totalt. Så det är skönt! Man känner sig mer uppskattad härnere. Och det är så kul att alla här tycker det ska bli kul och skönt och gött att man flyttar ner! Och det kommer verkligen att bli det! Jag längtar som en tok! Tänk, det kommer bli så himla härligt och en massa goa människor och så bor jag med ena syrran. Kan det bli bättre? Jag tror faktiskt inte det. Inte ett dugg. Då har jag fått det mesta av allt man kan begära. Så jag längtar och mår bra i hjärtat och själen när jag tänker på det.

Det är inte ens hundra dagar kvar i skolan och det känns otroligt skönt. Det tar på det hela, det gör verkligen det. Det värmer i kroppen. Snart bor jag härnere.
Och jag är så himla glad härnere, så jäkla lycklig! Och Gudarna ska veta att alla mår bra av lycka. Jag har verkligen haft fullt upp.
En snabb resumé av dagarna som gått.

I fredags tog jag tåget ner. Träffade en urgullig tjej med en ursöt katt och två jobbiga tjejer från Stockholm. Men vi överlevde. I Nässjö bytte jag tåg och åkte till Skövde. Där syrran och farmor hämtade hem mig. På dagen var vi i stallet, ryktade och gick ut med hästen. Och det var så himla mysigt! Jag mådde riktigt bra då! Att få vara nära en häst, jag har faktiskt saknat den känslan. Insåg jag då.
På kvällen såg vi på bio med KF inne i Skövde. Mysig kväll! På bussen hem träffade vi KFs kusin, henne har jag inte sett på evigheter. Så det var riktigt kul! På söndagen fick jag och syrran springa ikapp bussen på eftermiddagen, eller ja, jag orkar inte gå in på exakta detaljer. Först på dagen träffade vi en gammal lärare på väg till stallet. Riktigt kul! Och toppenväder! På eftermiddagen fikade vi med en gammal kompis inne i Skövde. Sedan tränade E och jag åkte ut till TH och umgicks med honom och en av hans kompisar. Sedan tog jag coh E bussen till Varnhem och sedan ut hit igen.

På måndagen drog jag, E och KF till Göteborg. På stationen träffade jag även CT, riktigt kul att se den gobiten igen! Egentligen skulle vi ha träffat ME i Göteborg, men den rackaren kunde inte vi. Vi fördrev tiden på Nordstan, blev kära i en ursöt kille som satt och spelade gitarr och sjöng och alla killarna glodde ihjäl sig på E. Det var en riktigt mysig idag, sånt där som behövs emellanåt.
På bussen hem till KF träffade jag TT och det var så himla kul att träffa henne. Det är en av de goaste människorna jag har i mitt simpla liv. Hon är störtskön, rakt igenom! Med en härlig livssyn. Fler borde vara som hon. Det står jag fast vid!
Så måndagsnatten spenderades hemma hos KF, som jag räknar som mitt andra hem faktiskt. Där känner man sig alltid välkommen!

Tisdagsmorgonen väcktes jag klockan sju. Då klev vi upp och gick ut och fick fyra kilometer i mina gamla kretsar. Det är så himla vackert där! Gick förbi några klasskompisars hus, gamla klasskompisar. Synd att det var så tidigt, annars kunde vi ha gått in och sagt hej. Jag saknar tiden med dem, det gör jag verkligen!
Efter promenaden käkade vi frukost och pluggade. Runt två åkte vi in till stan och gick omkring och köpte en present till E. Sedan träffade vi E och M och jag fick nycklarna av TH.
På kvällen fick jag skjuts ut till THs lägenhet av J och NF. Jag älskar att åka bil! Därute tittade jag på Gossip Girl och pratade i telefon. Sedan kom TH, då hade jag gjort tacos åt honom. Vilket jag faktiskt klarade av! Sedan kikade vi på film och sen sov vi.
Vi vaknade ganska tidigt på onsdagen, men sedan somnade vi om efter kanske en halvtimma eller nått och klev upp senare. Vi gick en liten bit och sedan låg vi och myste, gick och handlade och på kvällen åkte jag hem. Vi åt god mat, ungefär samma som vi brukar äta. Eller, likadant. För exakt samma hade vi ju såklart inte ätit, men exakt likadant! Man ska använda samma och likadant rätt. Annars kan det bli totalt galet. (uttala galet roligt för bäst effekt)
Onsdagsnatten sov jag inne hos syrran, skavfötters, så det var mysigt. Jag var störttrött, trots att jag slappat hela dan.

Men jag blir så frusterad på mig själv! Jag vet ju att jag borde lägga av. Så varför gör jag inte det då? Jag vet att jag borde sätta klackarna i taket och gå därifrån. Få till något avslut kanske. Och jag ljuger hit&dit och spelar kall och kylig. Jag ljuger för mig själv och alla andra och ändå så viskar en röst i mitt inre att jag har fel. För jag vet ju att jag ljuger, jag bara spelar cool och ignorerar den viskande rösten som vet sanningen så väl. Irriterande
En del människor borde man sätta bakom lås och bom.
En del människor är jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att träffa dig med sanna :) /liden