fredag, mars 14

À mon chouchou

Jag försov mig imorse. Runt sju vaknade jag. Ni vet säkert hur det är när man försover sig. Paniken rusar runt i kroppen och även om det ändå inte är någon större katastrof vill man bara fortsätta sova, vakna några timmar senare vid rätt tid. Ja, de är ologiskt, men det är i alla fall så jag känner. Mamma skickade sms om att jag skulle ta alla mina mediciner. Det låter som att jag är ett sjukt barn, men så är inte fallet. Men jag har ju min astmamedicin och tar även för eventuell magkatarr och eventuell allergi. Just in case.
Jag hade gott om tid på mig ändå, fick slänga på mig några skräpkläder. När jag försover mig vill jag alltid ha på mig rätt bekväma kläder, så det blev en stor tröja och jeans. Jag hann sitta och vänta på bussen i drygt tio minuter. Det är skönt, då hann jag samla mig lite. Men jag kände mig hemsk på morgonen, trött och sådär. Men det fick gå. Världen går ju inte direkt under även om jag ser ut som en sjaskig loppa.
Det har varit en ganska slapp dag i skolan. Först berättade vi om varsin bok vi hade läst och sedan rast. Då jag slängde ihop en franskatext som visade sig vara helt i onödan. Jag var för trött för att orka bry mig. På franskan skrev vi kärleksdikter. Jag slänger in längre ner. Den blev rätt fin faktiskt, med sorgligt slut. Jag vet inte varför jag är så besatt av sorgliga slut, men det är jag i alla fall. På matten var jag jäkligt aktiv. Jag gjorde testet på geometri och sedan räknade jag ungefär 35 tal på Algebra. Jag hade gett mig fan på att komma en bit och det gjorde jag sannerligen. Jag har ungefär 2½ sida kvar nu. Det känns gött som fan! Och så lunch, som smakade helt okej. Efteråt skulle jag och FJ torka borden. Fan vad less man blir på alla ouppfostrade skitungar som går på våran skola. Sedan var dörren stängd och det blev en incident. Jag är dödligt less på en viss tjej på våran skola, har varit det ungefär sedan jag började p.g.a att denna tjejen har visat taskig attityd ända sedan dess. Och hennes hånfulla blickar och äckliga leenden är mer än vad man kan ta vissa dagar.

Sedan hade vi hemkunskap. Vi gjorde pastasås och det var riktigt gott faktiskt, men det blev så jäkla mycket! Vi har en väldig kul lärare och jag och RH är mästare i köket. Åtminstone något åt det hållet. Vi kan det här med att improvisera och slängde i ton med tomatpuré och grönsaksbuljong. Ju mer desto bättre eller hur? Det är i alla fall vårat motto. Sedan följde fysikprov, det kändes rätt lätt men lite grejer som jag är osäker på. Jag får hoppas på det bästa. Vad mer kan man göra egentligen? Sen var det slut! Med en fräckis på slutet.

På onsdag är det maskerad på skolan!
Men jag vet inte riktigt vad jag ska klä ut mig till. =/
E1&E2 får hjälpa mig att komma på något riktigt bra!

À mon chouchou
Tu est mon homme le rêve
J'ai ton puce
Mon coeur bat seulement pour toi
Bonheur c'est toi
Je craque pour mon coeur
Tu es ma vie
Je vous promets
Toute mon monde, toute mon coeur
Tu est sexy et tendre
Je suis malheureuse
Tu est mon jamais
Nous á demain en ton ciel
Parmi toute les anges


Je suis amoureuse à toi
Mon bonbon petit
Tu est joli
Je t'aime mon amour

Inga kommentarer: