måndag, juni 23

You're a carousel

Jag faller liksom tillbaka gång på gång. Du får mig så lätt på fall. Trots att jag ofta lovar mig själv och säger att "det här var sista gången" "aldrig mer" och så vidare så hamnar jag ändå alltid på samma plats igen. Allting upprepar sig om och om igen. Som en gammal videofilm som hackar och hela tiden hoppar till början (nästan till början) och går framåt till en viss punkt för att hoppa tillbaka igen. Det borde bli tröttsamt och uttjatat och lika segt som ett vältuggat tuggummi. Ändå fylls jag varje gång med nytt hopp, ny glädje, ny kärlek. Jag vet på något sätt hur det kommer att sluta, men jag hoppas ändå att detta är gången då allt blir annorlunda. Det blir aldrig denna gången. Vi börjar om lite senare istället. Ändå vill jag på något sätt ha det såhär. Det är tryggt att dina ord får det att pirra för att sedan rinna ut i sanden. Jag känner till den leken, alltför väl. Det är trygghet! Alla söker efter trygghet.
men jag hoppas ändå. För vi fungerar ihop. Som det där pusslet alla tjatar om. Bitar som klickar.



Oceans apart and with only the blue between
Since we're apart
I'm yearning
I tell my heart
we must wait for another dawn
when he may be returning

How I regret the night he sailed for another shore
Will he come into sight to leave my arms no more?
I'll kiss him again

He'll know right from the very start
that we were never meant to be oceans apart

Oceans apart and with only the blue between us Since we're apart
I'm yearning
I'll kiss him again
He'll know right from the very start
that we were never meant to be oceans apart.


You're a carousel, you're a wishing well,
And you light me up, when you ring my bell.
You're a mystery, you're from outer space,
You're every minute of my everyday.

Inga kommentarer: