onsdag, juni 18

Sega minuter

Det är mulet idag. Jag som hade tänkt ligga ut och sola mest hela dagen. Men de planerna sprack. Dessutom trodde jag att pappa skulle jobba borta idag, men det skulle han tydligen inte. Istället skulle han ha jobbmöte här hemma, så jag har hjälpt till lite grann med att ordna fika. Annars har pappa klarat sig själv, vilket bara är vad man kan förvänta sig av en karl på över 40 år.
Själv ska jag snart hoppa in i duschen, jag har precis gjort klart ett brev som jag ska gå och posta senare idag.

Är det bara jag som tycker att sommarlovet segar sig fram? Det har inte ens gått en vecka sedan skolavslutningen och ändå känns den tiden så himla avlägsen! För två veckor sedan hade vi ännu inte åkt till Göteborg, då låg klassresan framför oss. Den klassresan kanske inte förändrade hela världen och var väl inte så värst uppskakande, men den var mysig och väldigt rolig!
I alla fall vill jag inte att tiden ska sega sig såhär, men det lär nog gå fortare när jag börjat jobba. Sedan kommer ju flytten efter det. Den där flytten som jag längtar något kopiöst efter. Och som jag längtar efter att få börja gymnasiet och få dansa på skoltid. Jag ska lära mig att steppa och salsa och balett och en massa annat kul! Det kommer att bli toppen!

Men nu ropar duschen! Ciao =)

Inga kommentarer: