tisdag, juni 17

Galet

Det är helt crazy här hemma! Men jag gillar det, riktigt mycket. Det är såhär det ska vara, när det är såhär känner jag mig hemma. Jag och mina systrar har galet kul ihop! Ja, hela familjen har galet kul ihop. S är hemma i åtminstone sex veckor och E lär vara här i alla fall i fyra veckor och nu när hästen kommer i veckan kanske hon stannar ännu längre. Ja, vi får se.
Hursomhelst, den här dagen har varit rolig och galen. Jag höll på att kvävas förut, vilket inte verkade bekymra mina systrar sådär överdrivet mycket. Vi satt och åt förut när E kommit hem från jobbet. Vi tre var ensamma hemma och samtalsämnena var både det ena och det andra. Jag kommer inte ihåg riktigt vad vi pratade om för stunden, antagligen något konstigt. I alla fall så råkade jag sätta oboy och någon brödkant i halsen och oboyen åkte upp i näsan som den gör ibland när man har otur och jag satt där och försökte att inte kvävas. Mina systrar bara skrattade åt mig och jag snubblade bort till diskhon. Eftersom jag är lite av en DramaQueen ihop med mina systrar föll jag ihop där borta och med stöd av köksskåpet så tog jag upp mig en bit bara för att falla ihop igen. E ska faktiskt ha credit, för hon försökte få upp mig på fötter. Men jag ville inte riktigt och hon var ingen toppenhjälp heller riktigt för hon skrattade för mycket. Ja, det såg roligare ut, men det är en svårberättad händelse för det hela gick så fort. Det var liksom ingen slowmotionupplevelse och jag såg inte mitt liv passera revy. Så hade jag kvävts och dött hade jag aldrig fått uppleva mitt liv en andra gång. Det skulle bara ha tagit slut och jag skulle inte ha fått fundera över om det varit ett bra liv eller inte. Därför är jag glad över att jag överlevde, för nu kan jag ju fundera över det om jag har lust. Men det har jag faktiskt inte!

På eftermiddagen åkte vi till ÖB och Granngården istället. Alltså, inte gården här bredvid utan affären inne i stan. Ifall någon dummie läser. Jag köpte en body lotion som luktar konstigt men borde vara riktigt bra för den innehåller Tea Tree. Det har jag en annan body lotion som gör och den gillar jag, mycket. Och så köpte jag en toblerone också, visste ni att toblerone fyller 100 år i år? Och så blev det ett paket hubbabubba med smak. Det har jag velat testa i evigheter men inte kommit mig för att göra. Jag har fortfarande inte öppnat paketet. S köpte också det, men en annan smak. Vi får ha ett litet testparty senare ikväll.
Som jag nämnde häruppe blir det alltid galet med mina systrar och det blev det också. På ett sånt där sätt som det alltid blir. Lite vinkande till killar som glor, skratt, skämt och allt som hör till oss. Ja, kort sagt, jag älskar mina systrar. Jag vill att S flyttar till mig och E nästa år när hon tagit studenten. Det vore verkligen toppen! Visst kan vi bli trötta på varandra, bråka och allt sånt där som hör systerskap till. Men i grund och botten älskar vi varandra och vi får alltid dåligt samvete när vi gjort något elakt mot varandra. Såna systrar borde alla ha!

I'm gonna lose my selfcontrol

Inga kommentarer: