söndag, juni 15

GRATTIS FARFAR <3

Snart måste jag städa på nedervåningen. Jag och Syrran ska dammsuga och tvätta golven bland annat. Det värsta med hundar är att de kan konsten att smutsa ner. Egentligen skulle mitt rum behöva städas också. Men som de flesta som känner mig vet, är jag inte så road av att städa. Som jag alltid brukar säga, efter att ha läst det någonstans, en dammtuss är ett bevis på att någon har haft roligare saker för sig. I såna fall har mitt liv varit en jäkla fest! =)

Idag fyller min farfar år. Vi har ringt och sjungit för honom i telefonen. Den lyckosten är vid sommarstugan. Han har världens bästa sommarstuga och jag älskar att vara där. Det är så rogivande och lugnt där. Ingen stress utan bara total avkoppling. Man kan fiska, både kasta och meta, man kan åka ut i båten, åka bort till Solön, bada och sola, man kan ta långa promenader, ta cykelturer, åka och shoppa, slappa, se på teve, spela spel, umgås. Ja, kort sagt kan man göra allting där! Det är väl därför som jag älskar att vara där. Jag har faktiskt varit där en gång i år redan, på påsklovet var jag där. Tyvärr var det snö där då, men det var mysigt i alla fall.
När vi var mindre var vi alltid där med en annan familj som hade barn i våra åldrar. Då brukade vi alltid fånga små grodor som vi la i en skottkärra med vatten. En gång hittade vi en ödla också, jag har för mig att vi la ödlan på en plåt. Men jag är inte hundra på det, och varför skulle vi ha lagt den på en plåt???

Nu ska jag ta på mig strumpor och börja städa. See ya, don't wanna be ya.

Inga kommentarer: