torsdag, juni 12

Raggningsrepliker

Igår var jag på middagen. I gul klänning =) Vi hade ganska trevligt faktiskt! Fast P och R vet verkligen inte hur man uppför sig. P skrämde typ bort alla servitörer från vårat bord, det var nästan ingen som ville gå dit. Vi gjorde våran raggningsgrej och den verkade väldigt uppskattad faktiskt, folk skrattade, visslade och tjoade. Vilket kändes skönt! Det är ju så fruktansvärt pinsamt när man försöker göra något kul och så är det ingen som skrattar. Det blev lite improviserat trots två övningar igår, men spela roll! Jag tror att vi på scenen njöt en hel del också. Det viktigaste är ju att alla har kul!
Efteråt var vi ute en liten stund, men sedan åkte jag, VB och ID med morsan hem. Så vi satt hemma hos mig, käka godis och snickerskakor, snackade och hade det allmänt trevligt. De fick se mig i en söt liten hatt, stor regnjacka, stora byxor och gummistövlar när jag sprang med hundarna. Hundarna var väldigt uppåt igår och drog hit och dit! Det skrattade dem åt, min behå utan band flög ju rakt åt helvete. ID tog en ful film också! Fy fan om hon visar den för någon! Och så satt vi vid msn lite, bara för nyfikenhetens skull, jag fick några bilder för VBs skull. De drog väl hemåt strax innan elva. Sedan tog det ytterligare en timma ungefär innan jag kom i säng. Det är så tråkigt när man är själv hemma.

Anledningen till att jag var ensam hemma igår är att mammi var tvungen att åka till Mora igår vid ungefär nio. För Es tåg var inställt på grund av skogsbränder. Så morfar körde henne till Mora där mamma plockade upp henne. Ni förstår ju vilken fantastisk släkt jag har!! Speciellt min lilla morfar! Jag har pratat med mammi nu på morgonen och förhoppningsvis hinner de hem innan jag åker med bussen. Det skulle jag verkligen gilla. Få en ordentlig kram av E innan jag sticker iväg till skolan, det är verkligen vad jag behöver! Jag är så himla trött och ögonen värker. Sist hon var här hade hon ju nyss sabbat sin axel, så då kunde hon inte kramas på riktigt.
Men jag har lite kvar innan bussen kommer. Jag kör en ID här på slutet,
PUSS

Och så bjuder jag på slutet av våran raggningsgrej, det var jag som avslutade med:
Men allvarligt talat, orka raggningsrepliker. Ska vi knulla?

Inga kommentarer: