torsdag, juni 19

I sagornas värld

Nu är jag hemma från stan. Förra inlägget fick ett hastigt slut då N ringde. I alla fall, efter att ha rotat igenom Es byrå efter vettiga kläder stack jag till stan med pappa. Föresten är det hans och mammas bröllopsdag idag och de fick en chokladask av oss barn. Jag traskade runt på stan, provade lite bikinis på Stadium, jag hittade en överdel som jag verkligen ville ha. Sedan tittade jag på Åhlenes och diverse andra affärer. Jag lessnade ganska snabbt. Jag gick in på Akademibokhandeln. Jag hade verkligen inte tänkt köpa något, men de hade ett pocketerbjudande, köp fyra och betala för tre. Det kunde jag inte motstå. Särskilt inte som det fanns en hel del bra titlar. Efter en stunds velande blev det:
Å andra sidan Marian Keys
Systrar i jeans - Tredje sommaren Ann Brashares
Systrar i jeans - Fjärde sommaren Ann Brashares
Jane Eyre Charlotte Brontë

Marian Keys boken känns väldigt självklar, jag älskar henne! Hon skriver med humor och gör speciella karaktärer som känns levande. Jag har älskat hennes böcker sedan jag läste När Lucy Sullivan skulle gifta sig. Det går aldrig att lista ut hur det hela ska sluta.
Systrar i jeans böckerna har jag velat läsa i evigheter. Ettan och tvåan har jag redan, men nu har jag även de två sista delarna, så nu är den serien komplett. Jag gillar att ha hela serier. Dessutom känns de böckerna som den perfekta sommarläsningen.
Jane Eyre har jag länge velat läsa, det är ju en klassiker och för att verka någorlunda bildad ska man ha läst en del klassiker. Jag är faktiskt förvånad över att jag inte läst Jane Eyre än. Men som sagt, snart har jag gjort det. Nu har jag alltså åtta böcker som väntar på att bli lästa. Härligt! Föresten hade de triologin om Collette och Art på engelska. Jag skulle vilja läsa de böckerna, men eftersom jag har de på svenska känns det onödigt att ha de på engelska. Jag får väl låna de på bibblan eller något.
Jag kom fram till det att jag lägger hellre mina pengar på böcker än på till exempel kläder. E sa att det märktes. Hon tigger om ett kok stryk

Nu måste jag gå och dricka ett glas vatten och ta på mig glasögonen en stund. Mitt huvud gör ont. Dessutom ska jag ringa M också och smörja in axel, för den har börjat fjälla. Isch, det är obehagligt att fjälla.

Inga kommentarer: