onsdag, juni 18

Big time

Sicken kväll! Jag har lekt med grannen och hon kan konsten att göra en trött. Hon släpade med mig ut för att leka och vi började med att gå på trolljakt efter att jag påstod att jag sett ett troll tidigare idag. Sedan spelade vi lite badminton, plockade blommor (ingredienser till våran gryta), lekte med Fashion Polly och lärde oss segerdansen. Det är en härlig unge! Men som sagt, man blir trött. Ikväll ska jag nog lägga mig ganska tidigt. Föresten tänkte jag kliva upp i god tid imorgon bitti och dansa en del imorgon. För det längtar jag efter! Och nästa vecka borde vi få besked om intagningen, det slutgiltiga svaret.

Det finns mycket att längta till nu i sommar. KF säger föresten att jag är pinsam, som hon skrattade åt mig förut i telefonen. Det är läskigt, för ibland är det precis som att hon läser mina tankar, hon säger liksom sådant jag tänker på. Kanske inte just i samma ord, men i samma stund. Men i flera års tid har vi ju delat allting, så det är inte så konstigt.

Här kommer ett bevis på hur smart E är.
Jag: Men de var inte på g.
E: Alltså, på g, varför säger man så egentligen? Man kan ju lika gärna säga på b. Till exempel.
Jag: Men alltså, på g, på gång.
Det hade hon aldrig tänkt på innan. Och hon var seriös, det såg man på henne och man såg också på henne hur puckad hon kände sig när hon fick förklaringen och jag garvade åt henne i flera minuter. Säga vad man vill, men skenet kan bedra. Big time!

Inga kommentarer: