tisdag, juni 3

Så får du 2008s beachbody

Mamma och jag sitter och äter vid köksbordet. Jag äter med pinnar, för ibland gör jag det. Mest för att underhålla mig själv. Efter en stund trasslande med de där pinnarna utbrister jag:
No offence, men kinserna kan ju inte ha varit särskilt smarta! De kom på att man skulle käka med pinnar. Varpå mamma tillägger, men så är de ju väldigt smala och små i Kina också. Men att de som använde kniv och gaffel blev mycket större. Alltså måste sumobrottarna varit väldigt rika människor, köpt sig kniv och gaffel, ätit sig stora och vips låg karriären framför dem. De skulle bli sumobrottare. För mig låter detta rätt självklart. Jag kände en enorm lättnad över att inte vara född i Kina. För visst, det är kul att äta med pinnar ibland, men varje dag skulle jag aldrig klara av! Vad jag börjar fundera på är varför det tjatas så mycket om dieter av alla dess slag. Ät inte det där och det där, men ät massor av det här så har du en perfekt beachbody sen. Varför inte skippa alla såna tankar och istället pracka på folk pinnar? Ät med dessa, och du får en perfekt beachbody för sommaren 2008! Jag menar, tänk er själva, ni sitter där med en maffig godispåse i ena handen (förslagsvis vänstra för högerhänta) och ett par pinnar i den andra (förslagsvis höger för högerhänta) och ska svulla i er. Jag menar, efter cirka fem godisbitar är du less och slänger iväg påsen och pinnar tätt efter. Då lovar jag er att ni får en perfekt beachbody, inte bara till sommaren, utan långt innan sommaren. (sommaren 2009 i alla fall).

Sally har börjat krångla. Hennes batteri är jättekonstigt. Don't you die on me now Sally!

Inga kommentarer: