söndag, juni 1

Pollen

Jag skickade iväg ett mejl. Inte för att jag hoppas på något särskilt. Det är mer bara en kul grej. Men håller tummarna, det gör jag ändå!

Jag mår illa. Antagligen för mycket sol och pollen. Jag hade hoppats på grillat kött ikväll, men det ser mörkt ut. Jag har i princip bara käkat frukost idag. Men i sån här hetta är man inte direkt sugen på mat. Jag har jobbat hemma. Det är väldigt skönt. Jag har dessutom solat en del, men jag blir aldrig brun häruppe. Jag har ungefär femtio sidor kvar i min bok och jag har en känsla av att jag saknar någon. Lite arg är jag på mig själv för att jag inte kan hålla löften till mig själv. Jag vet inte om jag återupprepat ett gammalt misstag eller om detta är gången då allt löser sig. Jag ska försöka att inte överanalysera allting utan låta ödet visa hur saken ska bli. Jag funderar på att ge mig ut på en cykeltur. Men lungorna känns trötta efter alla pollenkorn. Jag ska nog ut och gå. Fast det värsta med ensamma promenader är att då passar tankarna på att attackera. Jag hade velat träffa M idag. Det är precis vad jag hade behövt. Men jag fick i alla fall ett samtal med K tidigare idag. Åh vad jag önskar att hon vore här!
På fredag åker vi till Göteborg, jag är inte lika taggad längre. Men jag ska förhoppningsvis träffa A.

Inte tappa humöret nu =) Inte låta egot styra dagen.

Inga kommentarer: