torsdag, juni 12

jag är smart

Jag vet en sak, man får ont i magen av för mycket snickerskakor. Den senaste dagen har jag gått omkring i min vinterjacka, för det har varit blåsigt, regnigt och kallt. Det känns inte alltför rockigt, ska jag tala om. Inom en snar framtid tänker jag lägga ut en bild på mitt konstverk här i bloggen bara för att roa folket. Talang är inte till för att hemlighållas, talang ska spridas!
Nu har jag precis kommit in efter en promenad med E och mammi. Hundarna fick också följa med. E och jag har ganska skruvad humor! Vi har kommit på ytterligare förbättringar till vårat boende. Vi ska till exempel ha en skylt vid badkaret med ett oslagbart citat från Den bästa sommaren "För det första, duscha aldrig varmt. Man duschar inte för att det är skönt, man duschar för att bli ren". Det är ett exempel. Sedan tycker jag att vi ska ha en skattkarta till toalettpappret, enbart för gästerna såklart! Men tänk er själva, ni sitter där på toaletten, ska torka er och istället för en rulle med toapapper hittar ni en skattkarta. E sa att det var onödigt, för jag vill liksom ha lite ledtrådar på vägen och slutligen ska man hitta rullen i en kista i hallen. E sa att då har man redan torkat i alla fall, helt meningslöst. Själv tycker jag att det skulle vara ganska komiskt att titta på när ens gäster river upp och ner på lägenheten i jakt på lite toalettpapper. Vad tycker resten av svenska folket? (inte för att jag lär få något svar, folk kommenterar ju aldrig, men man känner sig så viktig när man skriver frågor som det är tänkt att en hel befolkning ska svara på).

Föresten, jag vann nutidsorienteringen i nian! Jag kände mig olidligt smart när det visade sig att jag var vinnaren! Och om det är en känsla jag gillar så är det smarthet. Jag älskar att känna mig smart, antagligen för att det händer så sällan att jag verkligen njuter i de ögonblicken då jag har anledning. Ett grattis tycker jag faktiskt att ni kan bjussa mig på! Åtminstone för artighetens skull!

Imorgon är det skolavslutning. Jag ska upp vid sju och duscha, så det är bäst att jag går och lägger mig snart. Sov gott people =)

Inga kommentarer: