torsdag, juni 26

Kök gör mig nervös

Idag klev jag upp halvåtta. Det känns jäkligt gött! Jag hann prata lite med E innan hon stack, jag har käkat frukost och borstat tänderna och varit ute en snabbis med en uppspelt hund. Egentligen skulle jag baka bröd. Men jag blir lite förvirrad över receptet och så vidare. Jag väntar nog tills mamma kommer hem. Alltså, vissa grejer är jag jättebra på som pannkakor, chokladbollar, steka ägg. Men det mesta kan jag helt enkelt inte, poppa popcorn, steka schnitzel (fråga T) och en hel del till! Kök gör mig nervös. Att tillaga saker i kök gör mig ännu mer nervös. Usch, nu byter jag ämne!
Jag ska strax börja städa lite grann i köket, dammsuga nedervåningen, övervåningen och plocka i ordning. Dessutom slog det mig att våra intagningsbesked borde komma snart. De skulle komma efter midsommar. Jag som knappt tänkt på det ibland. Man ska inte ta ut något i förskott, men det känns som att jag kommer in! =) Den totala poängen ser riktigt bra ut!
Imorgon kommer KF! Jag är happy face över det.

Natten har varit förjävlig. Jag har drömt konstigt och vaknat till ibland. Dessutom tog det ett tag innan jag somnade, det gick bara inte. Jag lyssnade på musik, läste och funderade mig själv till vansinne. Det sistnämnda är inte bra! Alla dessa tankar som snurrar. Fy fan för dem!
Jag har i alla fall lagt killar på hyllan ett tag. Och fokuserar min tid på kompisar istället. Ett fint beslut jag har tagit här i dagarna. För jag känner mig lite för... hmm, ja jag finner inte ord. Jag vet bara att jag drygar mig, läser in för mycket och helt enkelt inte orkar med sånt där just nu. Istället går jag in för ANs problem =) Inte för att han har några än, men om det skulle uppstå.

Det flyger runt en massa flugor som mellanlandar på mig ibland. De driver mig till vansinne. Jag avskyr den fjäderlätta kittlande känslan som flugor avger. Särskilt på bar hud eller i håret. Det känns som att de spottar och avlägger ett ton flugägg på mig. Eller som om de förvandlar mig till fluga. Usch, jag avskyr de äckliga små krypen! När jag var mindre gillade jag flugor. E och jag hade några som vi namndöpte, alltid till Emil och Ida. Av någon anledning, vi var ju små. Ändå tittade vi inte så mycket på just Emil. I alla fall, men sedan vi kikade på dem så att de blev förstorade (jag finner inte ordet), under högstadiet och såg hur håriga de är och äckliga så har jag avskytt dem. Usch, min hud knottrar sig. Den ser ut som såna där tuggummin man kan köpa ibland i vissa automater. Såna där knottriga, jag tror att just den sorten brukar smaka vattenmelon. Men det var länge sen jag sysslade med såna där automater nu. Och nu ska jag ägna mig åt någon av dagens alla uppgifter.

Inga kommentarer: