onsdag, juni 4

Så rockar vi

K sa häromdan till mig:
När du är kär, då bara du kör på.
Inga bromsar eller någonting, ingen tvekan. Pang på! Hon gillade det, lite imponerad rent ut sagt. Jag berättade det för E. Hon höll med till viss del. Hon sa:
Om killarna gillar dig mycket, men du är osäker, då bromsar du! Men om det är ömsesidigt, då kör du på!
Ja, vad ska jag säga liksom? Vet man vad man vill ha och man tror sig ha en chans att få det, då är det ju inget att hymla med! Då är det ju lika bra att satsa då och kanske vinna något också!
(Kommentarerna är skrivna ur minnet, så kanske inte tusen procent rätt, men sammanhanget är rätt)

Jag har renskrivit en grej nu och sitter och väntar på att mamma ska komma hem. Vi har knappt någon mjölk hemma och jag vill ha rostat bröd med gurka och ett stort glas kall oboy. Det är ju sommar för fan! Livet leker, kanske inte alltid precis som man hade önskat. Men det gäller att acceptera läget, gilla vad man får. Tacka och ta emot liksom! Det stuket. Ikväll blir det grillning med hela nian. Släng bort alla sura miner, plocka fram leendena och så rockar vi! =)
Skoldagen var kanon, film och diskussion fram till lunch, sedan fick vi glass och ställde frågor och pratade. Frågestunden var faktiskt riktigt vettig.

Men nu gäller solen! =)

Inga kommentarer: