torsdag, juni 26

jes jes jes

Om ungefär en timma borde E ha kommit hem. Skönt, jag orkar inte vara ensam längre. Dessutom har jag städat ganska duktigt, dock inte i mitt rum utan i resten av huset. Och så har jag varit ute med hunden en massa och läst och slappat. Lite funderingar har jag hunnit med. Ett exempel är tanken om hur mycket snor det kan få plats i en näsa. Äckligt, jag vet. Men det är såna där tankar som virvlar förbi när man är förkyld.
Andra exemplet är var myggor och knott tar vägen på dagarna? På dagarna brukar det nästintill alltid vara fritt från myggor och knott. Men sedan bombarderar de en på kvällarna. VAR KOMMER DE IFRÅN?? Jag berättade om denna tanken för KF som gav mig ett svar som var helt självklart för henne. De bor ju i buskar i skogen och sådär. För om man är ute och går i skogen så finns de där lite smått och om man ramlar ner i en buske bara de flyger upp. Ungefär något i den stilen sa hon. Riktigt smart!

Jag funderar på att gå ner och hämta en isglass. Är inte det precis vad jag behöver? Jag tror faktiskt det. Det är fullt av klet i halsen. Fy fan! Så här kan jag ju inte gå omkring och må. När mamma kommer hem ska vi två baka bröd, eller hon ska vara mitt känslomässiga stöd snarare. Jag ska försöka att klara av det själv, jag vill bara ha någon där till hands utifallatt.

Är det bara jag som tycker att det låter sött när Heidi Klum säger jes jes jes i Katjes reklam som bland annat går stup i kvarten på MTV?

Inga kommentarer: