onsdag, juni 11

Den kvinnan känner mig!

Snart är det dags att gå ut till bussen och åka till skolan. Det är bara idag och imorgon kvar. Idag blir det mest städning och så ska vi fika med lärarna. Jag har bakat snickerskakor med mammi, men kom på strax efter att vi börjat att det är inte så bra att ha med jordnötter till skolan. Så jag la dem i en burk och skrev på att de innehåller jordnötssmör, så får folk vara försiktiga. Det går säkert bra! Men att jag inte kan tänka först och handla sedan!
Igår blev lite senare än vad jag tänkt mig, men jag kunde inte gå och sova helt enkelt. En mycket enkel anledning. Föresten är jag väldigt glad över att Sverige vann över Grekland 2-0! Mammi satt nere i vardagsrummet och tjoade som en galning.

Jag är fortfarande hur hes som helst, men jag gillar att vara hes. Man känner sig liksom lite cool med en hes stämma som liksom bryts ibland. P var jättehes, sa han. Men vi andra i klassen vet att P äntligen har hamnat i målbrottet.

Och idag fyller min äldsta kusin år! Hon blir 20 år! Vilket man inte riktigt kan tro när man ser henne. Ett enormt stort grattis till henne! Hon är en så himla underbar människa, alltid så glad och pigg och positivt. Hon är världens socialaste människa och jag känner mig som en eremit bredvid henne. Och ändå är jag ganska utåtriktad ändå. Nej, hon är fantastisk! Precis som hennes lillasyster ;)

Konversation när A öppnade sin present:
"Hundra spänn på att det är en groda."
"Nej, jag lovar att det inte är en groda."
"Då är det väl två då!"

Alltså, den kvinnan känner mig, vilket blir väldigt uppenbart här!

Nu tänkte jag bjuda på två kort från klassresa, det är från när jag, B, I och R åker kaffekopparna.




HA EN BRA DAG =) Speciellt A!

Inga kommentarer: