söndag, juni 29

Prövning

E är intagen på gymnasiet! Så himla härligt, jag är jätteglad för hennes skull. Nu är det bara att vänta på mitt intagningsbesked. Har jag kommit in eller inte? Det är spännande. Jag hoppas på ett stort jävla JA! Vi får väl se, vi får väl se.
Just nu är jag skittrött, vi har precis avslutat en omgång Vilda Affärer. Som jag förlorade rejält på. Jag och KF har blivit riktigt grymma på att hantera ett Beach Boll rack tillsammans med boll och "lagkamrat". Inatt spelade vi TP i lag, lagnamnen var följande Team Brillz, ViVann och Team Hemglass. Efter en hård kamp så vann slutligen Team Hemglass på en Ja/Nej-fråga. Typiskt. På grund av slarv i Sten Sax Påse så vann inte Team Brillz. Osis! Det var väldigt kul i alla fall! Bäst fantasi fanns i Team Brillz, helt klart. Ni får gissa själva i vilket lag jag befann mig. På slutet var det väldigt jämnt i alla fall.

Förut satt jag och KF ute på gräsmattan och lirade lite med en boll och ett rack. Vi diskuterade att jag inte skulle passa ihop med en brat och sådär. KF kom med den klockrena kommentaren:
"Du ska inte behöva utsättas för en sådan prövning". Det kommer mycket bra saker ur hennes mun. Imorgon blir det stan för våran del, vi åker in med pappa, uppgång tidigt. Men vi är snåla sommarlovsbarn och tänker ekonomiskt. =)

Inga kommentarer: