onsdag, juni 25

Löften är till för att brytas

Jag gillar inte när folk förväntar sig saker och ting. Det finns såklart fall där det är helt okej. Men jag gillar inte när folk antar grejer. Och detta som skrivs är nog mest riktat mot en person som jag tycker kräver större plats än den borde ha. I mitt liv i alla fall och jag är nog lite delaktig i det hela. Antagligen eftersom det är mitt liv, men jag har alltid varit dålig på att säga till. Men det finns ju gränser. Fast jag orkar inte skriva mer om det just nu i alla fall.

Istället ska jag bjuda er på ett tips. Helt gratis! Jag avskyr löften och anledningen till att jag ibland lovar saker, oftast småsaker är för att slippa ifrån en situation för stunden och senare tänker jag att jag kanske kan slingra mig ur löftet också. Vilket inte alltid lyckas och om det lyckas är det alltid någon som gör en ful och sur min för att jag lovade men bröt. Såna människor har tydligen inte fått en tillräcklig dos av Diselråttor och sjömansmöss! Vilket jag tycker är en rättighet till alla i världen. I alla fall, har man tittat på det så vet man något om löften.
Löften är till för att brytas.
Jag tycker att det där är sant, väldigt sant. Löften hör liksom inte hemma och jag avskyr när man blir trängd in i hörn och "måste" lova något för att komma därifrån. Det är bara hemska människor som får andra människor att lova saker och ting. Så nu vet ju folk det, ta inte löften från mig på allvar och är du den där typen som tycker att löften är skenheligt och inte får brytas, tvinga mig inte att lova något då så blir alla glada och lyckliga. Slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer: