lördag, juni 21

Midsommaraftonen

Nu är midsommaraftonen över. Oboy, what a night! Som övergick till morgonen fort som fan. Eftersom jag gillar kvällen, tänker jag bjuda på händelser! Först kom grannarna hit, vi åt mat, skrattade och umgicks. Sedan satte sig Fröknarna J i Es bil tillsammans med Bröderna K. Vi drog till centralorten här i bygden för att upptäcka att Macken var stängd och jag hade glömt min päronsoda hemma. Det såg mörkt ut. Vi körde bilen ner till The Place och satte oss vid bryggan för att invänta roligt folk. Det blev skratt där också och en svängom på bryggan, när jag nästan blev doppad och mitt linne blev justerat. Sedan dök det upp lite andra gubbar, kvällen blev roligare och roligare. Vi träffade på en jättesnäll tjej, C. Jag körde bil, för Ek kunde inte i sitt tillstånd. Det gick... nja, hyfsat måste jag säga. Ek var en pärla att ha bredvid sig kan jag dock tillägga. Det gick lite hit&dit, det var nära att jag körde på hans lillebror och jag gjorde en rivstart, som faktiskt var jävligt cool, det ska erkännas. Men noll kontroll som sagt. Sedan rockade vi vidare, träffade på härligt folk, träffade mer folk. Vi lärde känna en snubbe, N, som var trea på listan över kvällens skönaste folk. Jag råkade hamna på första platsen efter några kommentarer. Det dansades hit&dit. Jag fick dansa med en av de som kanske var mest lärd, som snurrade mig runt i midsommarnatten. Och jag fick lära en själ att dansa, det är inte illa det. Som sagt, en massa skratt, hela kvällen lång. Dock tycker jag att människor med fjortisfyllor är pinsamma, mycket pinsamma! Och jag blev faktiskt riktigt äcklad av en människa. Isch. På slutet blev det en hel del bråk också, och ett fyllesamtal för min del. Jag var inte den som stod för fyllesamtalet, jag fick bara lyssna. På snälla saker.
Sedan kom morsan och hämtade hem oss, jag fick ligga över alla i baksätet, tills det inte gick längre, då satte jag mig upp. Sedan hem, pissa, äta lite, ta på sig vinterjacka och ut och leta efter Ek. Som inte fanns någonstans, vi gick ungefär 5 kilometer vid halvtre på natten. Bara för att komma över och upptäcka att E (syrran), skulle ha besök mitt i natten. Men det räckte för min del, för klockan var runt halvfyra, jag behövde sömn. Inte för att jag var så värst trött, egentligen, men mina knän var helt slut.

Och vet ni vad gott folk? Ikväll rockar vi igen =)

Det kunde ha blivit fler detaljer, men jag är för trött. Jag vaknade med huvudvärk i ett kokande rum. Jag är förkyld och har ont i halsen efter att ha drömt en äcklig dröm.
HA EN BRA DAG!

Inga kommentarer: