måndag, juni 16

Traditioner är till för att brytas

Snart kan jag även titulera mig som panoramaexpert. Jag har inte riktigt fått kläm på vad alla siffror betyder och hur man får det exakt som man vill och det är ibland krångel med positioner och höjder. Men det är på väg. Jag har hittat ett jätteroligt program. Den här bilden har jag gjort idag, helt själv! Personligen tycker jag att den blev urläcker! Men jag har lite för lite kort på den här datan för att det verkligen ska bli bra. Jag behöver mer variation på utbudet. Men i alla fall, bara jag övar lite mer så sitter detta snart.
Jag ska nog sova ganska snart, trots att det är sommarlov. Men det är bara jag och S som är lediga imorgon. Alltså ska resten sova och jag kan inte riktigt komma på ett roligare alternativ. Vilket är synd, det är 16 juni idag. En dag med tradtion, men i år bröts traditionen. Förmodligen på grund av att saker och ting förändras, antar jag.

Det märks att hela familjen är samlad, så mycket skratt och fniss. Det är härligt! Alltid finns det någon där, ja, i princip alltid, om man känner för att umgås med någon.
Kvällen har föresten spenderats med min granne. Jag höll på att göra henne skräckslagen när jag låtsades att vi var tvungna att smyga vid ett ställe för att det bodde någon läskig där. När hon tittade på mig med stora rädda ögon och frågade vem kände jag mig tvungen att erkänna att det var ett påhitt. Man ska inte skrämma slag på småbarn, det är faktiskt en regel. Ja, åtminstone borde det vara en regel.

Inga kommentarer: