söndag, januari 6

Nu är jag tillbaka

Nu är jag hemma efter en tid i Söder. Det har varit underbara dagar. Men lite skönt att vara hemma också. Förstås. Tåget rullade in halvsex på morgonen. Stackars mamma. På tåget träffade jag en ascool kille! Så vi satt och snackade en hel del. Väldigt lätt och bekymmerfritt och förvånansvärt vet jag ganska mycket om honom redan. Men så var det ju några timmar och han var social och lättpratad. Mycket trevligt. Alltid kul att träffa nytt folk. Han kommer från Malmö och jag är ju galen i skånska. Så det var njutning att lyssna på hans dialekt. Till skillnad från blasket häruppe i kalla Ingenstans.

Nu ska jag gå och lägga mig bredvid min syster.
Mycket har hänt och jag vet inte. Förut kändes allting så jäkla bra och nu känns det mer sorgligt. Det är som ett avsked varje gång vi lägger på och jag pallar inte det. Så jag tror att det kanske verkligen tar slut här. Puckat, men det är allt jag fixar. Vägar skiljs åt. Så är livet helt enkelt. Inget att hänga läpp för.

God natt!

Inga kommentarer: