måndag, januari 7

Det är magi

Jag har precis tittat på slutet av Dirty Dancing. För inatt när jag och syrran tittade på filmen så somnade jag. Fy på mig.
I alla fall, jag såg från det att hon ligger inne i rummet och han hittar henne. Jag älskar slutet på den filmen. Och nu när jag tittade på deras dans där i slutet så kom jag på mig själv med att sitta och le. Man blir så glad av att se den filmen. Den är så bra filmad, bra vinklar och det är små grejer som gör att allt blir så bra. Deras ansiktsuttryck och rörelser. Allt är kanon, det är magi.

Jag gillar filmer där det är stark kärlek MEN de där som är så kära ska helst inte få vara med varandra. Vi snackar lidelse. Jag vet inte varför, men det lockar mig. Kärlek är plågsamt och smärtsamt. Så jag vill helst inte ha förskönade versioner, utan äkta vara. Olyckliga slut lämnar spår i tankarna.
Fast jag ska inte förneka att man smälter vid lyckliga slut också. Men jag föredrar ändå olyckliga slut. Att den en av dem dör eller försvinner eller något sådant där liknande. Fast Dirty Dancing vore ju inte Dirty Dancing utan det där lyckliga slut.

Jag ska beställa Dirty Dancing på DVD för det ingår i ett paket så att man får CD-skivan med ALLA låtarna. Det lockar mig väldigt mycket för jag är helt såld på musiken i Dirty Dancing. Det är sköna låtar med bra texter och härligt sound. Så det vore en liten diamant att ha.

Inga kommentarer: