fredag, januari 11

Because of you

Ny dag. Nya möjligheter. Eller? Ja, vi får väl se. Jag känner mig ungefär som igår, fast att jag mår illa också. Jag mådde hemskt mycket illa igårkväll. Magsjuka går ju, men jag lär inte drabbas. Av illamående kanske, men knappast av spysjuka. Hoppas jag. För jag har inte varit kräksjuk sedan jag var ungefär fem år. Så det vore lite jävligt att få det just nu. Dessutom känner jag att jag behöver gå till skolan. Så helgen kommer lämpligt nu, när jag kan vila upp mig. Imorgon ska jag och hela familjen förutom min älskade äldsta storasyster gå och titta på Arn. Vilket jag ser fram emot väldigt mycket. Jag vill verkligen se den för den utspelar sig ju i mina hemtrakter. Så det ska bli spännande!

Det var så konstigt igår när jag skulle sova. Det kändes som att jag aldrig skulle kunna sova och sen imorse några minuter innan klockan skulle ringa så hade jag inget täcke, jag orkade inte leta efter det så jag snodde syrrans. Hon klagade inget. Jag gick upp och duschade och åt frukost! Bra frukost, till skillnad mot hur det brukar vara. Pålägg och sådär. Men det var korv, bara att slänga på och det krävs ingen hyvel eller något. Ost tar jag nästan aldrig fram på morgnarna.
Vi har sen lunch idag med. Såna dagar ska man nästan äta lite frukost. Fast jag gillar sen lunch, det är lugnare i matsalen då och det är mycket bekvämare.

Idag är jag väldigt grön. Av en händelse så blev det så. De gröna baggy byxorna, militärfärgade tröjan som jag fått av K, den är hur skön som helst! Jag råkar ha ett svart linne under, men det kommer aldrig någon att se i alla fall. Jag har i och för sig röda naglarna, men det har jag mest hela tiden nu. Sedan har jag gröna örhängen, de gör lite ont, men det är plast rakt igenom. Och så har jag grön eyeliner. Det sista kan låta rätt mysko, men det är riktigt fint faktiskt. Det är en av kusinerna som har lärt mig det. Läpparna är rosa utav mitt läppsyl också. Jag har ingen mascara på än, men det kanske kommer. Vi får väl se.

Vi har läs idag och jag har en bok i skåpet, så det inte ska bli sånt tjafs som förra gången. I alla fall har jag redan läst boken, jag köpte den i somras. Den heter Lögner och är verklighetsbaserad och väldigt bra. Verklighetsbaserade böcker är ofta väldigt bra. Nästan oavsett vad de handlar om. Och sedan har vi en lite längre rast och sedan språkval tror jag. Och så står det stopp. Men vi måste nästan ha någon mer lektion innan maten, och nu kom jag precis på att vi har matte i 1 timma och en kvart. Sedan lunch och så teknik och sedan biologi i 1 timma och 20 min. Sedan hem och slappa hela kvällen. Lets dance börjar ju ikväll och det tänker jag inte missa. Fast det blir nog roligare längre fram när de har lärt sig lite mera.

och alla vill väl ha dig nu. Ibland blir det lite jobbigt. Jobbigare än vad det var tänkt. Jag vet inte om det är för att vi inte pratar om det. Eller för att jag oftast tar det bra, men så är det såna där stunder. Åh jag vet inte, det är för komplicerat. Och jag brukar stänga av. Men jag börjar väl inse att allt går inte att stänga av. Men jag är inte den som gräver ner mig och låter hela min värld rasera samman. Jag är fast besluten att försöka hålla ett bra tempo hela terminen rakt igenom, få bra betyg och komma in på gymnasiet i Skara, fast det handlar nog mest om platser. De tar folk från Skara kommun först och därefter såna som mig. Så vi får se, har ju en reservplan också. Det ska nog gå bra. Jag tror det.
I alla fall, om vi hörs ibland vet jag att jag klarar av det. Jag har aldrig trott på riktigt att sånt här kan bli svårt, för det har sällan varit riktigt svårt för mig förut. Men jag börjar tänka om nu.
because of you.

Inga kommentarer: