måndag, januari 7

Aceton och hårfön

Nu har jag beställt Dirty Dancing DVDn och CD-skivan med ALLA låtar. Det ska komma inom 1-4 dagar. Så det borde komma innan veckan är slut. Inte sant? Det tycker jag allt. Hoppas att det kommer direkt i lådan. Men det tror jag nog allt. Sedan får det väl bli en Dirty Dancing kväll kanske. Oh vad CD-skivan kommer att spelas dygnet runt.

Nu är snart mina naglar klara. De ska bara torka till också. Jag har lagt på ett lager med genomskinligt nagellack för att det ska skina lite mer om dem. Imorgonbitti får jag ta sista slipningen på naglarna och gå runt med aceton och tops för att få till det riktigt fint. Som sagt, aceton och hårfön är fantastiska uppfinningar! De som uppfann dessa två hjälpmedel borde faktiskt få nobelpris eller något liknande. Någon som säger emot mig?
Nej, tänkte väl det.

Snart ska jag borsta tänderna. Syrran och jag ska kika på Hur man blir av med en kille på tio dagar. En typisk film, lyckligt slut. Så jag tänkte somna till den, för jag vill inte vara jättetrött imorgon i skolan. Första dagen. En dag mindre till sommarlovet. Så ska jag se det, att varje dag är ett steg närmare skolavslutning.

Föresten läste jag Mark Levengoods bok på jullovet Sucka mitt hjärta men brist dock ej. Den är jättebra kan jag säga sådär i förbifarten. MEN, ett stort men är att hela tiden medan jag läser så hör jag Marks finlandssvenska som ekar i mitt huvud. Vilket gör att en klockren bok blir lite irriterande. Den är svår att lägga ifrån sig. Jag gillar den, det är svårt att fastställa exakt vad den handlar om. Händelser ur hans liv sett ur hans vinkel ungefär. Skrivet med glimten i ögat. Nej, det passar verkligen mig. Men den är verkligen värd att läsa. Jag har funderat på om det kanske blir bättre om man läser högt. Fast då kanske man bara försöker få till finlandssvenska själv. Ja, ni får lösa det där på bästa sätt själva. Men läs boken!

Inga kommentarer: