fredag, januari 25

Obotligt romantisk

Något som är obotligt romantiskt är följande.
En kille/man som är så förtvivlat kär i en tjej/kvinna. Han ska plågas av sin kärlek och lida kärlekens alla kval. Och han ska gång på gång bedyra henne hans livslånga kärlek utan slut. Hans ögon ska se henne och endast henne. Han ska ligga vaken om nätterna och vrida och vända sig i sin säng, när han blundar ska han endast se henne, hans tankar ska hela tiden dra sig til henne. När hon är i närheten är hon den enda han vill tala till. Hon är det enda samtalsämne han finner det värt att tala om. Ja, ni förstår nog poängen.
Men, detta blir inte obotligt romantiskt så länge inte tjejen/kvinnan försöker att ignorera honom. När hon skrattar och retas med honom för hans känslor. När han slingrar sig ur hans grepp gång på gång som en slipprig ål. Inte för att hon är en elak människa, nej, hon är förstås förtjusande som person, insida som utsida. Anledningen till att hon gör så är att hon inte litar på honom, att hon tror att han överdriver sina känslor.

Säg mig, har jag inte rätt? Är inte detta obotligt romantiskt? Om inte detta är det, då vet jag inte vad som är det!


Lite kort information bara för att uppdatera världen. Jag är less på omogna sjuor som inte har vett att bete sig. De uppför sig så jävla respektlöst! Spärra in dem! OMGÅENDE!! Jag kan inte för allt i hela världen begripa hur människor kan bete sig så jävla idiotiskt!
Mer information är att jag har köpt biljetter till Avgrunden nu och nu längtar jag verkligen förskräckligt mycket! Den är på engelska också, lite extra roligt.
Vi hade riktigt kul på Tribalen igår. Min grupp är så himla bra och vi fick se lite av vårshowsdräkterna, jättesnyggt! På ett tribalaktigt vis förstås.
Och ja, vad finns det mer att säga? Biologiprovet är avklarat, vi får se hur det gick. Jag försökte att skriva väldigt mycket på varje fråga, så jag hoppas att det gick bra. Nu är det helg, syrran och jag dissade grannen och sa ha spakväll hemma istället. Och hon åker på måndag =/.
Jag ska se klart Mansfield Park senare. Den är så himla fantastisk! Har du inte sett den? SE DEN!

Inga kommentarer: