tisdag, januari 15

Gift kvinna sökes

Jag läste kontaktannonser häromdan. Inte för egen skull alltså. Jag beblandar mig inte med sådant seriöst. För jag är bara femton år. Vore ganska patetiskt om jag redan nu lusläste kontaktannonser i hopp om att hitta the one. Jag tror faktiskt, trots all min kritik mot kärlek, att det finns någon för alla därute. Och om man bara är femton, då har man stor chans att hitta denna någon. Det tror jag verkligen på. Annars finns det ju knappast någon mening med livet.
I alla fall. Jag läste inte kontaktannonserna för att jag letar efter någon att spendera livet med. Jag läste dem... för nöjes skull. Har du aldrig läst någon kontaktannons? Gör det! Det är ganska underhållande faktiskt.
Men jag blev lite skrämd också. Det fanns folk som sökte efter en kvinna. Man skriver ju alltid vad det är hos denna kvinna man söker och dem sökte... en gift kvinna! Eller någon som hade en sambo. Hur sjukt är inte det? Att fullkomligt söka efter en kvinna och vilja att hon ska vara otrogen? Vad har gått fel då?

Denna värld är på väg utför.

Inga kommentarer: