lördag, januari 26

Bli vansinnig så ofta du vill. Men svimma aldrig!

Bli vansinnig så ofta du vill. Men svimma aldrig!
Mansfield Park

Ibland blir jag helt galen på människor. Särskilt när man diskuterar. När folk inte har vett att ta till sig mina åsikter, som förstås är jättebra. Inget konstigt i det, när man diskuterar har folk för vana att alltid gå emot en. Men jag kan bli så jävla irriterad. För ibland är folk så jävla dumma i huvudet, så sjukt trångsynta. Och ibland känner jag att mina åsikter och ståndpunkter är så enormt smarta. Någon som känner igen sig? Jag skulle tro det. För det mesta orkar jag inte fortsätta diskussionen, när folk bara gå rakt emot mig. En del människor ska verkligen alltid gå emot en. Inte för att de har något vettigt att gå emot med, utan bara för själva sakens skull, att de inte kan vara på samma sida utan alltid måste vara emot.
Jag avskyr när människor alltid ska ha rätt. Men lika mycket avskyr jag när jag ger mig, fastän jag vet att jag har så jävla rätt. Jag är så himla less på när vuxna människor själva ger sig rätten att alltid vinna diskussioner bara för att de är äldre. Då är det såklart självklart att de alltid ska vinna diskussioner. För någon som är yngre kan ju absolut inte ha rätt eller ha vettiga åsikter för den delen.

Och det finns någon som gör mig uppochner.

Inga kommentarer: