måndag, januari 21

Apply som pressure - Oh no I'm late

Jag försov mig imorse. Go me! Andra gången sedan terminen startade. Am I good or am I good? Det senare alternativet tror jag att jag tar faktiskt. Jag vaknade tio i åtta ungefär och min buss går fem minuter i. PANIK! Jag lovar, den lyste ur ögonen och jag hade bara lust att sluta ögonen och somna om och nästa gång när jag vaknade skulle klockan vara halvsju och jag skulle ha gott om tid på mig. Ja, det gick ju förstås inte till så. Inte i verkligheten. Men det kan man ju nästan fatta.
Jag fick rusa ner och be pappa om skjuts. Jag gjorde mig i ordning och tackade min lyckliga stjärna att jag packat gympaväskan dagen innan. Vilket jag hade gjort förra gången jag försov mig. Förra gången hade jag dessutom provat kläder kvällen innan. Dock inte idag, så jag slängde på mig en t-shirt och ett par mjukisar. Det går aldrig fel! Jag hann inte ta medicinen och slängde in tre tuggummi i käften.

På badet idag fick jag problem med lungorna. När jag var under vattnet och andades kändes det som att någon snorde ihop mina lungor med ett bälte och ju mer jag andades in, desto mer drog denna någon åt. Det var hemskt. Och de bränns nu. Jag var trött i dem imorse. Säkert för att jag inte hann ta medicinen.
Vi har nog haft ganska kul, saknade två människor. Men det var slappt och jag hade sällskap med en tjej som man aldrig kan få nog av. Hon är allt man kan begära och lite till. Som glass på sommaren och varm choklad på vintern. Ungefär.

Halvsju ska jag vara på skolan. Möte om klassresan. Jag har ingen lust, känns inte som att vi har något vettigt att säga och jag har ingen lust att stå inför en massa människor. Jag funderar på att byta om till ett par jeans. Det ser mer respektabelt ut. Men vi får se. Det doftar köttbullar från köket och det skulle inte sitta fel med en rejäl portion hemmagjorda köttbullar. Verkligen inte. Mina naglar skulle behöva lite skötsel och tillsyn också. För den delen.
Men jag ska nog ta på mig något annat. Men vad? Jag måste ta och tvätta lite jeans, för nästan alla, och speciellt mina favoriter, ligger i tvätten. Så det kan ju vara på tiden. Även om mjukisbyxor är skönt kan man inte alltid gå klädd i det. Dessutom måste jag fixa knappen på ett par jeans. Den lossnade. Jag får jämt knappar att lossna från kläder, de brukar sitta i sköra trådar eller så sitter de löst på annat sätt och jag är expert på att få loss dem. Suck.

Mina fingrar fryser så jag säger hejdå här.
Dagens skönaste låt är föresten Apply some pressure. Jag fick den för ett bra tag sedan av en vän som står mig nära.
BYE!

E: Våran lägenhet kommer vara fylld med stickade vantar och mössor och svarvade saker.
S: Men då ser det ju ut som att våra föräldrar faktiskt tycker om oss.

Inga kommentarer: