måndag, januari 28

En ovanlig måndag

Människor. Ibland blir jag så JÄVLA irriterad på dessa mardrömmar. Missförstå mig fel. Vissa avgudar jag, som mina föräldrar, mina systrar, mina släktingar och mina kompisar. Men ibland känns det som att det finns så himla många idioter. Då menar jag såna som talar först och tänker sedan. Det kan ju funka ibland, men en del har så idiotiska åsikter och är så trångsynta. De vägrar se saker och ting ur någon annans synvinkel. Idag är jag extra irriterad på två människor. Jag är också extra glad på några förstås. Sorgligt vore det väl annars.

Min syster åker idag. Och det känns förjävligt. Jag hade inte någon kanonhöst, långt därifrån. Det var en väldigt svår prövning för mig att bo utan mina systrar. Jag är ju van vid att ha båda hemma, åtminstone en. Så det gick inte alls bra. Och nu ska den andra också åka. Jag vill inte det. Samtidigt är jag ju glad för hennes skull eftersom hon verkligen vill åka. Jag klarar mig, på något sätt.
Min andra syster, hon flyttar in i sitt radhus med sin pojkvän imorgon tror jag det blir. Vilket jag är enormt glad över!
Jag känner sorg med min kusin, jag kan inte ens föreställa mig hur det känns, men såpass mycket förstår jag ju att det inte är lätt. Hoppas att hon kommer upp snart <3
Imorgon är det 137 dagar kvar till skolavslutningen.

I helgen ska jag gå på bio och sova i en fjällstuga med några kompisar. Det är såna där guldkorn som förgyller vardagen. Innan bion ska jag dessutom vara en stygg pizza och äta köpt pizza för första gången sedan i slutet av juli. Ni som är snabba i huvudet kan ju själva räkna ut hur länge sedan det är. Själv orkar jag faktiskt inte. Vilket inte är konstigt för jag har ju varit i skolan och det är inte så jävla kul som det låter. Även fast vi hade kul idag. Men jag har jätteont i ryggen, dels efter min ryggträning och dels efter skoterturen igår med pappa och E. Vi åkte där man inte fick åka och vi såg pärlemormoln och E körde fast. Typiskt henne.

Men nu ska jag göra i ordning mig inför stan. Imorgon eller på onsdag färgar jag håret. SO LONG!

Inga kommentarer: