onsdag, januari 9

Hämnd är den bästa medicinen

Minuterna segar sig fram. Jag är redan klar. Jag kommer att somna i skolan. Jag sitter här och gäspar och är trött. Dessutom har jag fått en vagel i ögat. Detta är inte min dag! Verkligen inte min dag. Hur ska jag stå ut???
Jag satt och tänkte igenom vilka lektioner vi har. Åh, det känns som en evighetslång dag. Det känns som att jag aldrig kommer komma hem och få lägga huvudet på kudden. Ska det vara såhär? Min själ är plågad och jag är jättetrött.
Om jag ändå hade kunnat somna om, men det var ju förstås stört omöjligt då imorse. När man ser Syrran ligga och sova ser det så skönt ut.

Själv sitter man här, ofräsch och sliten. Jag har en tofs, trots att jag har världens läskigaste profil. Jag orkar inte ha en massa elektriskt jobbigt hår slängandes i ansiktet på mig när jag känner mig såhär. Jag kommer att sitta och blunda på bussen, det är jag övertygad om. Och varje gång jag blundar till så känner jag vageln i högra ögat. Så det kommer göra ont ifall jag tänker sitta där som ett fån och blunda. Åh, livet är verkligen inte enkelt. Ikväll tänker jag vara i säng nio! Hoppas att vi inte får några läxor. Är det inte grymt oschysst att ge läxor andra dagen i skolan? Jo, det tycker jag verkligen!

Och jag var färdigklädd förut, men då kände jag att en sån här dag, då måste man ha en tjock gosig tröja. Mjukisar hade jag redan på mig, det är också ett måste för trötta, sega dagar. Så jag tog på mig militärtröjan jag fått av K. Den har hög mysfaktor, jag skiter i hur jag ser ut faktiskt. Det är inte min högsta prioritet idag. Det är då ett som är säkert. Huvudsaken är att jag tar mig igenom skoldagen. För jag har lovat mig själv att försöka gå så mycket som möjligt. Att inte bli sjuk utan ha hög närvaro. Inte mer än en gång i månaden helst. Jag tänker inte bli sjuk! Det kan jag lova!
157 dagar kvar. På något sätt fixar jag detta. På något sätt. Jag får tänka ut något. Jag ska tänka ut en hämnd för den hemska människa som förstörde min sömn också. Just idag skiter jag i det där skitsnacket om att vända andra kinden till. Så fan heller! Den jäveln som kom på det har tydligen aldrig blivit väckt klockan fyra en vardag när den ska till skolan. För i så fall hade den sagt att hämnd är den bästa medicinen.

Ha en bra dag! :)

Inga kommentarer: