måndag, januari 14

Love is strange

En del av mig tvekar. Medan andra halvan är helt inne på det hela. Man lever livet en gång. Känns det rätt, ja, då är det förmodligen rätt. Det borde ju vara rätt så länge inte samvetet säger något. Oavsett vad andra säger. Man ska inte krångla till allting genom att tänka för mycket. Vilket jag annars är ganska bra på. Jag vill detta. Oavsett hur det blir sen.
Kanske att jag behöver det här. Det har en tendens att aldrig bli något, bara gulligt prat. Men det kanske inte gör något? För jag är så himla lycklig just nu, jätteglad är jag. (Lyckan och glädjen kan delvis bero på att jag vann ett hudvårdskit på Cosmo). I alla fall, något inom mig säger att det är ödet. För vi kämpar, men aldrig tillräckligt. Denna gången vill jag kämpa fullt ut. Även om det inte finns någon framtid.

Varför måste någon bli ledsen när det tar slut? Ibland är det bäst, för båda två. Ibland kan det vara ett ömsesidigt beslut. Sorgsna stunder infinner sig säkert. Men man måste väl inte gå runt och vara konstant ledsen? Jag avskyr när folk plockar fram sin medlidsamma röst, som är len som honung, de tar på sig ett minspel som passar när man tycker synd om någon och tittar med mjuka ögon. Och så frågor de om man är ledsen, hur det känns och såklart, det viktigaste, varför. Då känner man sig nästan dum när man inte är i behov av omtänksamhet. När man mår bra som en näktergal och är hur glad som helst. När de anstränger sig så.
Ibland kanske man mår bättre utan någon. Har ni tänkt på det någon gång? Måste man ha någon för att känna sig komplett och värdefull? Räcker det inte med sig själv? Att hålla ordning på sig själv och tänka på ens egna behov? Det kan vara nog så svårt ibland. Aldrig behöver man oroa sig för hur den andra ska reagera. Nej, det kan vara ganska skönt faktiskt. Man känner att man är fri och man har kontroll. Vill man träffa den där trevliga killen så är det fritt fram och göra det. Man kan kramas och prata med vem man vill. Inte ständig övervakan och ständig brottning med sitt samvete som hela tiden ska hitta fel.
Love is strange

1 kommentar:

Anonym sa...

graatis till hudvårdskitet :) Du skriver så himla bra! <3

//vejbej