lördag, januari 19

En tragisk och dyster natt

Jag borde sova. Jag hade tänkt vara duktig. Jag hade tänkt gå och lägga mig i hyfsad tid och kliva upp ganska tidigt imorgon. Men det funkar inte så i min värld. Men jag vill, jag vill, jag vill!
Imorgon ska jag plugga, jag ska banne mig göra nästan ALLA ord på biologin och jag ska göra två matteläxor. Jag ska sitta i köket med en kopp oboy och vara hur superduktig som helst och efteråt ska jag bli stolt över mig själv. Någonstans ska jag klistra ihop mitt brev, sätta på ett frimärke och gå och posta det. På vägen till brevlådan ska jag lyssna på mp3.

Jag känner mig ganska tragisk denna dystra natt. Jag avskyr att det alltid är jag som börjar. Men det kanske ger mig rätten att avsluta allting också. Right? Och jag önskar att jag kunde ha lite mod i mig och inte vara så... typisk mig själv. Göra tvärtemot. Ha lite stolthet för en gångs skull. Samtidigt som jag skiter i det. Om ändå du inte var en sådan feg usling. Jag tänker inte skylla allt på att jag har en svag karaktär.

Jag hittade en lägenhet som jag verkligen vill ha. Planlösningen var, briljant! Men den är ledig från 1 maj så jag kan nog utesluta den. Men vi kommer att flytta ihop, det kommer verkligen att bli så. Jag kan inte riktigt fatta det. För jag brukar alltid planera så mycket, som aldrig blir mer än planer. Men detta kommer verkligen bli av! Och det känns så himla härligt. Jag ska verkligen bo ihop med ena syrran och det känns som att det kommer bli kul. Ibland kommer det såklart vara jobbigt. Men jag tror att vi kommer att fixa det galant. Strålande, för att uttrycka det hela med ett annat ord.

Ju längre man väntar. Desto mognare blir smaken på ett vin.

----------------------------------------------------
Vad är vår deal egentligen?

Inga kommentarer: