tisdag, januari 29

Carolina Gynning och Martin Timell

Mamma vill att jag ska ha förbud mot lögner och jag skulle vilja ge mig förbud mot godis. Men jag och förbud, det funkar liksom inte. Förbud och jag är inte som Ying och Yang, som Sol och Sommar, som Romeo och Julia. Vi är mer som ah... men Carolina Gynning och Martin Timell på något sätt. Det blir liksom inte bra ihop. Ingen bra kombination. Nu förstår ju inte jag varför inte Gynning och Timell skulle funka. Men ja, jag tog liksom de två första namnen som poppade upp i huvudet. Jag har absolut ingenting emot Gynning och inte Timell heller för den delen. Men visst skrattar Timell lustigt?

I alla fall. Jag är sjuk. Inte inbillningssjuk som jag så ofta kan vara och vid närmare eftertanke kanske jag inte är sjuk heller. Direkt. Kanske inte i ordets mest exakta meningen. Men hey, jag är hypokondriker så gott jag kan. Jag måste ju vara sjuk ibland. Så är ju livet och idag är jag mer eller mindre sjuk. Allting är den där äckliga lekens fel, eller mina två klasskompisars fel. Eller kanske både och? Ja, både och i kombination.
Vi skulle springa runt en jävla kon i tio varv. Det gick knappt bra första gången. Andra gången var jag körd. Sex varv av åtta sprang jag och sedan föll jag ihop och kände aldrig mer. Jag gav upp, inte så jävla glamouröst men jag klarade inte av att göra fler varv. Efter det kändes blicken dimmig och jag hade svårt att fokusera och koncentrera mig. Så halvtvå ungefär kom mamma och hämtade mig för hon slutade ett. Jag mådde illa och hade ont i huvudet. Mammas första kommentar när jag klev in i bilen var att jag var jätteblek. Sådan där orolig mamma röst sa hon det förstås i. Min mamma blir sällan orolig för mig när jag inte mår bra för det är mer normalt än onormalt faktiskt. Men nu lät hon orolig därför tittade jag mig i spegeln och jag var mer likblek än jag faktiskt brukar vara. Jag är väl inte direkt tjenis med bruna celler eller vad det nu är som gör blekfisar bruna. Hursomhelst. Jag åkte hem och jag är skakig i kroppen, varm lite här och där, ont i huvudet, konstig i öronen, mår illa och känner mig inte på topp.
Men jag ska till skolan för jag liksom bestämde det förut. Dessutom är det dans imorgon och det vill inte jag missa. Never in my life. Fast bara jazz imorgon. För vi har ju gjort nya tider med tribalen.

Jag köpte tre filmer igår och hårfärg. Filmerna är
Cleopatra
Saturday night fever
Stayin' Alive


Den sista har jag nyss kollat på och den var S K I T B R A ! Sådan där typ av film som man blir lycklig av att kolla på. Jag måste nog se på mera film och äta glass. Jag måste plugga också. Matte och engelska. Men det är lite svårt när jag mår såhär. Och jag får inte käka ibumetin eller ipreem för då svullnar jag upp och liknar ett monster. De skulle faktiskt kunna använda mig i en skräckfilm då, billigt och bra för de behöver ju inte ordna någon mask åt mig. Man ser totalt hemsk ut då.

Glassen skriker från frysboxen. Jag måste nog befria den!

Inga kommentarer: