onsdag, januari 9

En säng med ben på

Inatt sov jag i en säng med ben på. Ja, det är förstås inte första gången det händer. Jag har såklart sovit i massor av sängar med ben. Men aldrig tidigare i mitt rum. Kanske rent utav dagens händelse. Vem vet? Det beror ju helt och håller på vad som kommer att hända resten av dagen.
Jag sov riktigt bra och skulle nog ha fortsatt med det tills klockan ringde om det inte var för att syrrans mobil ringde och strax därpå ringde min. Pratade en stund och sedan kunde jag inte somna. Jag gick upp och strövade omkring och nu har jag duschat. Fast håret behövdes inte tvättas, det var rätt mjukt och helt okej ändå. Vissa dagar står jag inte ut med tanken på blött hår som droppar och blöter ner allt.

Nu är det 157 dagar kvar till skolavslutningen. Jag tänker ha nedräkning, redan. Så vissa smarta människor kanske kan förstå hur less jag är på skola. Så det betyder att jag visst ljög lite i gårdagens blogg. Men allt beror ju på hur man räknar. Förstås.
Jag känner mig inte helt pepp inför skolan. Det hade varit skönt att sova länge istället. Fast ändå inte. Men att bara stöka omkring hemma då. Men det är kort dag idag så förhoppningsvis ska det hela gå riktigt bra.

Jag känner mig en smula förvirrad och egentligen borde det inte behöva vara så. Inte egentligen, inte på pappret. Men i verkligheten är jag nog lite förvirrad för vissa saker är så oklara, dimmiga. Åhhå. Men skit sak samma. Jag tänker på något annat. Som det faktum att jag borde äta frukost men totalt saknar lusten för det. Varför lockar aldrig tanken på frukost?

Inga kommentarer: