lördag, januari 12

Jag är en skiftande personlighet

Jag är en skiftande personlighet. Och jag lyckas alltid trassla till det för mig. Eftersom i mitt huvud cirkulerar det förflutna, nuet och framtiden. På samma gång! Såklart. Eftersom jag inte kan släppa det förflutna dras jag alltid med gamla minnen. Så det rör sig alltid en massa människor i mitt huvud. Som jag inte kan släppa taget om. Och hela tiden tänker jag lite på hur andra ska uppfatta mig och hur de ska känna när jag fattar beslut. Och nu känner jag att jag har trasslat till det för mig igen. Om en lösning krävs, ja, då vet jag inte hur det ska gå till.

Jag förstår inte hur du orkar med mig. Gång, på gång, på gång. För det blir alltid likadant. Och det lär alltid bli likadant. Förlåt, men det känns så. Orden värmer för stunden och så vidare. Men det blir aldrig något. Jag vet att jag är negativ, men om sådana här saker är jag alltid negativ. Så det är inget nytt för mig. Min hjärna är konstruerad sådan.
Och dessutom skulle det bara krångla till allt. Jag orkar inte med en massa trassel och krångel. Men jag är ju expert på det, jag måste leva med att jag är såhär.

Jag vet inte om jag vill tala om det för folk. Jag vill inte se deras miner, för vi har alla gått igenom det här så många gånger. Om jag går in utan förväntningar då? Skulle det kanske kunna funka då? Om jag ger så mycket jag bara kan och inte fegar ur. Det känns inte som att någon skulle orka höra om detta igen och det gör inte jag heller. Jag orkar inte. Åh.
Jag är en skiftande personlighet.

Remember the good times

Inga kommentarer: