lördag, januari 26

Classy style

Om ungefär 30 min kommer några grannar över på middag. I like it. Fast jag kan vara rätt blyg också och tyst. Jag uppför mig med andra ord. Och det är ju bra.
Ganska uppklädd är jag också för jag kände för det. Så jag börjar nerifrån, bruna strumpor, bruna benvärmare, svarta leggins och en randig tröjklänning i brunt, svart och guld som går halvvägs till knäna. Och så mitt halsband som ser ut som en svan och guldiga örhängen. Och glitterguldig eyeliner. =)
Vissa dagar njuter man av att klä upp sig och detta var en sådan dag/kväll.
Jag tror att vi kommer få trevligt.

Jag är jätteglad för min syster som ska bli sambo med sin pojkvän i ett radhus ute på landet. Det låter väldigt mysigt. Själv ska man ju också bli sambo i år, fast med den andra syrra. Man får ta vad man får liksom. Nej, men det känns lika bra. Vi känner ju varandra utan och innan, så det blir inga obehagliga överraskningar och vi har ju klarat oss i femton år så då borde vi överleva tre år till, tycker man ju. (detta har jag säkert redan nämnt, syrran och radhuset alltså)

Föresten, apropå allt och inget. Mina betyg flög ut genom fönstret förut. För jag skulle öppna fönstret och då flög de ut för de låg där. Jag kände lite katastrofala känslor inombords när kuvertet flög iväg och landade i den mjukglassvita snön utanför. Så jag rusade nerför trappan och tjöt att betygen åkt ut genom fönstret och i hallen kastade jag på mig första bästa stövlarna och rusade ut. Som tur var så blåste det inget ute, kuvertet låg snällt där på snön och såg rätt... kuvertig ut. Jag pölsade fram i snön och såklart råkade jag skjuta fram en massa snö som hamnade på kuvertet. Men det ligger här inne på skrivbordet nu och det mår bra. Trots omständigheter

Go' kväll!

Inga kommentarer: