söndag, januari 13

Du tog mitt hjärta med en enda blick

Bion igår var F A N T A S T I S K ! Den var hur jävla bra som helst! Bland det roligaste i hela filmen var Cecilias kusk, eftersom att han vet vi vem det är. En släkting till min närmsta kompis. Riktigt roligt :) Ja, filmen var toppen. Tre riktiga godingar var med i den. Arn, Saladin och Armand. Riktigt ögongodis. Jag längtar redan till del två. Mest minnesvärda kommentarerna var:
Du tog mitt hjärta, min syster, min brud
Du tog mitt hjärta med en enda blick

och
Jag svär att jag ska hämta hem dig härifrån

Innan gick vi på en restaurang som heter Viktoria. Jag åt Black and White. Jättegott! Det var jättefint upplagt också. Till efterrätt åt vi alla jordgubbscheesecake, men jag tycker inte att den var sådär jättegod. Men jordgubbarna var festliga. Det tål att erkännas.


Idag var vi ute och åkte skoter. Rätt kallt, men mysigt. Vi grillade uppe på berget, på ett ställe där vi grillade i våras och vi funderar på att göra ett vindskydd där. Det vore jättemysigt! Fast det gick inte sådär jättebra och när solen kröp längre ner på himlen blev det ganska kallt också. Men vi fick i oss lite körv och varm choklad i alla fall. Sedan åkte vi hem igen, fast en annan väg. På hemvägen tyckte pappa att det var festligt att dra i grenar med snö så att all snö hamnade på mig och Emma. Men det går inte att komma ifrån att Emma fick mest snö på sig. Så jag är inte så värst ledsen för det hela faktiskt.
Men det var mysigt att åka upp på berget, pappa hade snö upp till skrevet.
När Emma och jag hamnade mitt i röken sa pappa att det finns något man brukar säga om röken. Han ville inte säga vad först, men när jag reste mig upp och gick en bit och röken följde efter, sa han i alla fall. Röken ryker tydligen åt den som är kåtast. Fast det kan hända att det bara gäller gamla gubbar. Och det tror jag, att det bara gäller för gamla gubbar alltså.

Jag ska snart ställa mig i duschen och så ska jag måla naglarna igen, först ta bort allt och sedan måla om. Det är rätt kul att pyssla med naglarna nu. Jag ska försöka måla dem varje helg nu och fylla på lite på veckorna och sluta förstöra mina ögonfransar. Så kanske även jag har en chans att se lite normal ut ;)
Jag slänger in en bild på resultet från igår. Ingen vits att tala om hur jag såg ut, titta på kortet.



Jag slänger även in en bild på hur det såg ut uppe på berget idag =)

Inga kommentarer: