måndag, januari 7

Övning ger färdighet

Idag har hittills inte hänt så mycket. Än. Vi vaknade av att någon plingade på dörren och var här med en skoter. Men morgonofräscha som vi var låg vi kvar i sängen och låtsades att vi inte var hemma. Det funkade. Som tur var.
Strax därpå gick jag upp. Jag käkade boveteflingor och mjölk till frukost. Jag tog hand om disken och så har jag startat en omgång tvätt. Mest svart och lite enstaka brunt. Så jag ska gå och se om det är klart snart så ska jag hänga upp det och starta en ny omgång tvätt. Jag ska duscha idag också. Men det blir senare.

Jag började måla naglarna igår och nu har jag gjort klart det så att alla naglar har en omgång färg, men de ska få ett andra lager senare. Syrran kanske skulle hjälpa till med det. Jag petade bort all färg på tåget hem för att ha något att göra. Det var ett skönt tidsfördriv. Fast jag vet att det inte är bra för naglarna, men just då struntade jag i det.
Jag är väldigt tacksam för att aceton finns i alla fall. Så att jag kan ta bort nagellacket som hamnar utanför. Men jag börjar sakta men säkert att bli lite bättre på att måla dem i alla fall. Övning ger färdighet, eller hur är det man brukar säga?

Men nu ska jag ta hand om tvätten!

Inga kommentarer: