måndag, januari 14

You cut me open




You cut me open and I keep bleeding.
Egentligen vill jag nog bara försöka förmedla det vi aldrig pratar om. Att jag mår bra, att jag inte gräver ner mig i djup depression. Att jag mår bra! Att jag går vidare. Och även om det skulle verka annorlunda så är det inte så. Såna här inlägg är inte för att inbilla mig själv att det är så. För det behövs inte. Jag vill bara att du ska vara helt säker också.
Jag försöker att inte tänka på framtiden. Vissa minnen och ord sårar lite extra. Det kan jag erkänna. En del saker är bäst att inte tänka på. Det är min filosofi.
För du fick mig att inse att man aldrig kan vara säker på framtiden.
Jag har ingen tävlingsinstinkt. Jag är inte en sån där människa som pushar mig själv till yttersta gränsen för att jag SKA vinna. Jag är den typen som lägger mig, som ger mig. Som inte bryr mig direkt. Fast på vanliga spel vinner jag gärna. Men jag skulle aldrig springa fortast uppför ett berg för en japp till exempel. Jag skulle aldrig åka skidor i åtta mil bara för att komma först.
Däremot är jag en överlevare. Om jag blir ledsen tar jag mig upp. Jag vet att jag kan vara jävldigt deppig periodvis. Jag har mina bättre och mina sämre perioder och vissa perioder är det riktigt dåligt. Jag kan erkänna det. Men tar jag mig inte upp sen då? Det kan behövas ett lov eller något roligt. Sedan är jag uppe och svävar igen. Det är inte dåligt för evigt då. När vi flyttade, jag överlevde det. Det har varit riktigt jobbigt ibland. Jag passar inte in här. Intressena de flesta har häruppe är inte mina. Jag är inte som dem och det är inte säkert att jag hade varit som dem även om jag varit född här.
Jag vill ha kontroll över situationen. Jag vill känna att jag kan kliva av det framrusande tåget om jag vill. Jag vet inte varför det är så viktigt för mig. Men det är viktigt, oerhört viktigt.
Jag är en sån där människa som kan ligga och grubbla på saker tills jag blir alldeles tokig och då stänger jag av. För jag vet att jag inte klarar av mig själv om jag fortsätter att tänka på just det där. Jag koncentrerar mig på min andning eller så blockerar jag bara. Så att alla tankar försvinner. För att det är vad jag behöver.
Och jag vet inte hur allt detta hänger ihop. Det finns ingen röd tråd att följa, det är så säkert. Men orden flöder och då är det bara att trycka ner tangenterna. Jag läste gamla blogginlägg, de var mycket roligare. De var mer... känslosamma.


Closed off from love
I didn't need the pain
Once or twice was enough
And it was all in vain
Time starts to pass
Before you know it you're frozen

But something happened
For the very first time with you
My heart melts into the ground
Found something true
And everyone's looking round
Thinking I'm going crazy

But I don't care what they say
I'm in love with you
They try to pull me away
But they don't know the truth
My heart's crippled by the vein
That I keep on closing
You cut me open and I

Keep bleeding
Keep, keep bleeding love
I keep bleeding
I keep, keep bleeding love
Keep bleeding
Keep, keep bleeding love
You cut me open

Trying hard not to hear
But they talk so loud
Their piercing sounds fill my ears
Try to fill me with doubt
Yet I know that the goal
Is to keep me from falling

But nothing's greater
Than the rush that comes with your embrace
And in this world of loneliness
I see your face
Yet everyone around me
Thinks that I'm going crazy, maybe, maybe

But I don't care what they say
I'm in love with you
They try to pull me away
But they don't know the truth
My heart's crippled by the vein
That I keep on closing
You cut me open and I

Keep bleeding

Keep, keep bleeding love
I keep bleeding
I keep, keep bleeding love
Keep bleeding
Keep, keep bleeding love
You cut me open

And it's draining all of me
Oh they find it hard to believe
I'll be wearing these scars
For everyone to see

I don't care what they say
I'm in love with you
They try to pull me away
But they don't know the truth
My heart's crippled by the vein
That I keep on closing
You cut me open and I

Keep bleeding

Keep, keep bleeding love
I keep bleeding
I keep, keep bleeding love
Keep bleeding
Keep, keep bleeding love
You cut me open


Jag kommer spela sönder den här låten. Det är då ett som är säkert.

Inga kommentarer: