måndag, januari 7

Sofistikerat

Idag har jag roat mig med att rensa garderoben. Jag fick någon energikick förut och satte igång. Men när jag började rensa samtidigt som jag hämtade in tvätt och packade upp så insåg jag att det finns för lite plats. Allt ryms inte i mina två byråer och min garderob. Men! Då kom jag att tänka på byrån som står och samlar damm i en av yttre garderoberna ute i hallen så den släpade jag in. Inte för att den passar in och den är lite ranglig, men den är bättre än ingenting. Och nu är det lite mer välsorterat.

På översta hyllan i garderoben ligger träningskläder. Och sedan hänger det diverse skjortor, toppar och tröjor på galgar. I lådan under det så är det mest mjukisbyxor, kanske enbart mjukisbyxor och i lådan under det är det shorts och kjolar.
I den vita byrån med trälådor är det överst t-shirtar, i mellersta lådan är det några linnen och tröjor och i sista lådan enbart tröjor.
I den vita byrån är det i de två översta lådorna skräp i den ena och skärp i den andra. I lådan under det ligger ett par jeans och stickade tröjor och en väst som jag fått av farmor. I kommande låda ligger det jeans och i den nedersta lådan är det lite "finare" byxor. Inte jeans utan mina gula stuprör och vita byxor som exempel.
I träbyrån, dagens förvärv så är det överst trosor och behåar. I lådan under har jag strumpor, benvärmare, leggins och strumpbyxor. Lådan under det rymmer jeans och längst ner mina baggy gröna byxor och några tröjor som man kan ha att träna i.

Visst känns det väl härligt välsorterat? Och jag måste tillägga att när jag öppnar garderobsdörren och ser kläderna på galgarna ser det väldigt sofistikerat ut. Det är väl allt ett bra härligt ord? Sofistikerat. Härligt klang i det ordet, jag gillar det!

Nu ska jag och min syster kika klart på Dirty Dancing. Ikväll har vi ätit fruktsallad och tittat på tredje svanprinsessan som jag hittade i en Second Hand butik med farmor. Just my luck! Och så har vi spelat Idolspelet och naturligtvis vann jag tack vare min smarta hjärna och min otroliga sångröst. Drömma går ju alltid.

GOD NATT! Det är rätt skönt med sin egna säng. =)

Inga kommentarer: