lördag, februari 23

Varför har ingen tänkt på detta?

Här kommer ett urval av bra böcker som borde bli filmer.

Klassresan
Det är en sann berättelse och den är så söt! Det är så gulligt att följa klassen på deras klassresa innan de ska splittras till högstadiet. Jag tror att denna bok skulle bli en underbar film!
Malin + Rasmus = Sant
Detta är uppföljaren till Klassresan och lika sann denna. Denna boken har allt! Det handlar om kärlek rakt igenom och ett modernt tonårsliv. Det har ett olyckligt slut (förlåt att jag avslöjade) och den är så himla bra! Inga ord kan ens beskriva den. Det är ett måste egentligen att denna bok blir film!
Dyk i, Djupt Vatten och Över ytan
En triologi om Colette och Art och alla tre borde bli filmer! Det är suveräna böcker och kanske de mest briljanta böcker som har skrivits om kärlek i tonåren. Det handlar om kompisar och en oerhört stark kärlek mellan två unga. Men det gör inte att allt blir lätt. Detta är utan tvekan de bästa tonårsböckerna jag vet!
Mika och Robot
För det är så söta böcker om denna taniga tjej med utskjutna revben som förälskar sig i den människoskygga hästen och sedan förvandlar den i en rad böcker till en cirkushäst och träffar en kille, hon har kompisproblem och de går igenom en massa. Detta är toppenböcker! Oavsett om man inte är jätteintresserad av hästar.
Klara-serien
En serie böcker som är så otroligt bra! Jag slår vad om att dessa skulle bli kanon på bioduken. Dessa böcker handlar också om hästar, men kärlek, vänskap och familjeförhållanden finns också med. Eller så gör man böckerna till en tv-serie. Men någon typ av dramatisering förtjänar denna serie välgjorda böcker!
Killar, kompisar-serien
Ytterligare en serie böcker som borde bli film. Sjukt mysig läsning om stark vänskap mellan tjejer och det händer så bra saker och det ingår mycket kärlek och killar och vanliga tonårsproblem. Jag är helt övertygad om att alla tjejer i tonåren skulle älska om dessa böcker blev film.
Moa och Samuel-serien
Mina motiveringar börjar ta slut. Så nu nämner jag bara bra böcker istället. Men en mening finns om denna bok. Kärlek när den är som bäst. Sjukt mysiga!
Älskar, älskar inte
Schack Matt
Marian Keys alla böcker!
I taket lyser stjärnorna
En liten kärlekssång
En mans egendom
Waris Dirieböckerna

Kanske kommer på flera senare =)

Inga kommentarer: