lördag, februari 23

Packlista

Jag har tittat på en sammandragning av Elle-Galan. Jag var på bio när den sändes, och hade tänkt titta. Så idag märkte jag att det var ett sammandrag, så då kikade jag. Och fann det ganska okej.
Jag har inte så mycket att göra, så borde sätta mig och läsa i min bok eller plugga franska. Men jag har ingen lust, inget sug. Jag vill göra något kul! Jag borde starta en omgång tvätt. OM EN VECKA ÅKER JAG! Mindre, om en vecka är jag framme. Det ska bli kul! Ska börja fundera på vad jag ska ha med mig. Och tvätta och förbereda. Det är viktigt med förberedelser. Noggrann planering. Det vet ni väl?
Jag åker ner på fredag och hem söndagen veckan därpå. Så det kommer att gå åt en hel del kläder och grejer. Jag är där ungefär 9 dagar och sedan direkt till skolan på måndag. Jag kommer nog inte att vara särskilt fräsch då. Spela roll, jag kommer vara glad efter en vecka med härligt folk och roliga händelser. Det är så jag tror att det kommer att bli.
På nio dagar. Hur mycket kläder behövs då?
Strumpor&trosor så att det räcker
3 par jeans (räcker det?)
3 par mjukisar (nått sånt där)
4 tröjor (olika värmegrad)
t-shirts&linnen
benvärmare något par

räcker det där? Har jag glömt något? Åh, jag måste prata med någon slags expert. Vilket jag snart borde bli, med lite tur så.
Mössa, halsduk och vantar förstås.
Man ska alltid ta det säkra före det osäkra.
Och såklart ska det med produkter av alla dess slag. Jag ska ha med mig detta på ett ungefär:
Sunsilk Leave-in orange flaska
Spraybalsam
Gelé
Balsam&Schampoo (naturligtvis)
Body lotion
Sisådär 5 olika läppsyl
Ansiktskrämer, dag&natt
Ögongel
Vaseline
Nagellacksborttagning
Nagellack
Nagelolja
Deoderant
Parfym
Smink (det vanliga)
Duschkräm
Hårinpackning


Det där borde räcka! Och såklart tandborste&tandkräm. Det är ju lika viktigt som strumpor till varje dag. Och vad ska jag ha för skor? Som ni ser är det mycket att tänka på.

Eftersom jag ofta tänker, filosoferar o.s.v på resor måste jag ha med mig pennor, sudd och ett block. Min kalender ska med, telefoner, kamera och laddare av olika slag. Och presenter ska jag ha med mig. I vilken väska kommer allt detta att rymmas? PANIIIIIIIIK! Det kommer jag att få om jag inte börjar ta itu med lite allt möjligt snart. Så det är nog bäst att jag gör det. Åtminstone startar en omgång tvätt ifall maskinen är ledig.
Och varför skulle den inte vara det?

Inga kommentarer: