söndag, februari 10

2 saker om Östersund

Var är denna världen på väg egentligen? Om trettioåriga karlar raggar på snart 16åriga tjejer. Det är rätt sjukt! Och skämmande. Fy fan för att vara tonårstjej idag. Samtidigt som det stundvis är kul ;) Men jag avskyr "gubbar" som tror att de har någon slags rätt att komma med äckliga kommentarer och stöta på unga tjejer. Den rätten saknar de totalt i alla fall. Och de kommer aldrig någonsin att få någon rätt att göra det heller.

Jag har pluggat lite idag. Så jag känner mig ganska duktig måste jag erkänna. Dock var det inte så mycket som jag trodde. Men jag har lite biologi kvar. Sedan kanske jag tittar på någon film? Jag borde städa rummet, men det har jag faktiskt ingen lust med alls. Men det ser verkligen för jävligt ut härinne! E kommer få tjata järnet på mig till hösten för att jag ska städa. Det är verkligen inte min grej. Ändå är det fint när det är nystädat. Jag borde nog ta och tvätta lite och fixa byxknappar. Det känns som att jag inte har några kläder. Till hösten kommer jag ha en stor garderob ihop med syrran. Vilket känns skönt. Men det är inte höst nu, det är inte ens vår här. Så jag måste försöka leva i nuet. Vilket jag är rätt kass på.

Jag har föresten kommit på två bra sake med Östersund också. Vilket tog mig sisådär över två år. Vilket kanske är lite för lång tid, men nu vet jag två bra saker.
(Vad jag har hittat på mycket saker de senaste dagarna)

1. Att det känns som att man är närmare himlen, vilket är ett stort plus för jag älskar det! Det ger frihetskänsla.

2. När man åker över vallsundsbron, (jag tror att den heter så), och man inte har några bilar framför sig, då känns det som att bron inte går ner på andra sidan utan bara fortsätter uppåt, på väg upp mot en glödande sky. Det gillar jag också, för det är också frihetskänsla. (Som tar slut när man börjar åka nerför, men jag gillar stunden som det varar)

---------------------------
Jag vill inte vara någon du ringer när du inte har något bättre för dig.

Inga kommentarer: