söndag, februari 17

Njut!

Jag borde plugga matte. Men jag gör det imorgon. Om jag mår dåligt över att jag skjuter upp allting? Om det får mig att känna mig som en hemsk människa? Nej, verkligen inte! Jag kommer ju säkert att göra det, förmodligen i tid. Om turen är på min sida. Jag borde måla naglarna, men har inte tid. Oj vad jag känner mig som en flicka i farten. Jag är inbillningssjuk. Genom att jag erkänner det slipper jag brottas med förnekelsestadiet.

Svenska folket, SLUTA BANTA! Jag är glutenintolerant, jag får egentligen inte äta gluten. Ibland fuskar jag och då får jag ibland ont i magen, ibland klarar jag mig undan det. Förstår inte varför. Men i alla fall, njut av dessa kaloribomber, njut av wienerbröd, njut av allt gott som lägger på extra kilon. Spela roll, vi lever en gång. Njut av att ni faktiskt kan göra det utan att ni bryter mot läkarens order. Njut av att ni får! Spela roll om man kan hugga tag i fläsket, ät och njut.
Om jag vetat då vad jag vet nu, att jag skulle dras med glutenintolerans från augusti 2007 fram tills döden, då hade jag inte ätit annat än vetebrödskransar och kanelbullar. Då hade jag ätit en stor tallrik vetemjöl till frukost och jag hade ätit pasta varje måltid. Jag hade ätit en brödpåse till kvällsmat, sju gånger i veckan året om. Och njutit.

Undebar och älskad av alla var jättebra. Slutet var kanon!
OBS! Svensexa pågår.
Öppna inte dörren.
/Grabbgänget

En film värd att se, kanske inte fullt så hysterisk kul som jag trodde, den hade sin tragic moments. Men jag gillar den. Jag älskar slutet. Jag älskar hennes hår och den där snygga killen som är en knöl. Jag älskar hennes revansch. Jag älskar att hon ljuger. Jag skiter i att den kanske får det att framstå som dåligt att ljuga. Men hennes lögn är inte jämförbar med mina vardagslögner som jag mest skapar för att få lite spänning i livet och för att pigga upp mig själv. Det är inget farligt, så jag blir inte orolig.

Nu ska jag dricka varm oboy med vispgrädde. Och njuta, för det är en njutning som til och med jag får njuta av. God natt!
Dessutom startade jag tvättmaskinen. Med tvätt i förstås.

Inga kommentarer: