söndag, februari 24

Tack och bock

Varför är alltid tv-hallåerna så mesiga? De ska vara så perfekt klädda, perfekta frisyren, hundögon och påklistrade leenden? Tjejerna är trådsmala och killarna bredaxlade. Varför? Kan de inte ta in en ny typ någon gång? En helt originell kille eller tjej som visserligen ser glad ut, men som kanske inte måste se så mesig ut. Varför kan de inte göra det? Jag tror knappast att de skulle förlora tittare på det. Och föresten kan de väl bara prova någon gång. Eller är Tv lika mesigt som de som presenterar programmen??

Ett samtal mitt i natten som jag verkligen inte behövde, så jäkla onödigt. Jag hatar när folk tror att de vet allting medan de i själva verket bara vet en liten liten del. Och man tycker olika om allt. Grejen är att jag vet att jag varit jäkligt taskig, men jag är ju inte det längre. Men jag kanske inte heller blev behandlad som en liten docka. Men allt det där vet du ingenting om, du bara antar, tror och drar slutsatser från den där lilla lilla biten.
Jag fattar inte ens varfö du ringde för att tala om att jag är elak! Herregud, jag vet väl det! Tror du verkligen att jag är så blind att jag inte är medveten om det? För mitt nyårslöfte är att bli snällare och jag jobbar på det.
Men jag avskyr när du är sån där. Verkligen avskyr det in i benmärgen. Och du kunde inte ha valt en olämpligare "dag" att vräka ur dig allt det där.

I alla fall, allting är bra nu . Men alltid skönt att få ur sig lite. Jag har pluggat lite restaurangfraser på franska och imperfekt på regelbundna verb. Om ungefär en timma, lite mer, så drar jag och mamma oss uppåt mot grannarna, då är det äntligen dags för att fläta mitt hår! Som jag har längtat.

Du ger och jag tackar och tar emot.
Utan att ifrågasätt någonting.

Inga kommentarer: