måndag, februari 25

Min framtid enligt Dad

Nu ska jag snart iväg på möte.
Toppendag i skolan! Absolut.

Pappa förutspådde min framtid:
Jag kommer att bli skådespelerska, eller ha en egen talkshow.
Den kommer att heta Bara jag.
Det går ut på att jag sitter och pratar med mig själv.
I stora drag.
Det blir en jättesuccé och jag åker runt med den i världen.
Då heter den Just me.

Sedan kommer jag på att jag saknar mina föräldrar.
Så då köper jag Borins hus och flyttar hem.
Med alla mina barn och min man.
Min man träffade jag under alla mina resor runt om i världen.
Han är en dövstum Japan.
Han var inte det från början.
Men efter ett tag fick han ont i öronen
och eftersom han aldrig fick en syl i världen,
så glömde han bort hur man pratar.

Jag kommer att skriva en massa böcker också.
Bland annat en om min pappa.

Tidigare har pappa sagt att jag kommer att skriva en bok,
som kommer att heta:
Alla mina puckon till pojkvänner!


Nu ska jag gå på toaletten och göra klart det sista.
Jag känner egentligen för att vara hemma, borde plugga franska och slappa. Är jättetrött. Men det blir nog mysigt.

Varför bryr du dig så himla mycket?
Jag gör inte det i alla fall.

Inga kommentarer: