lördag, februari 23

Det där jävla licious

Jag har nu gjort om lite i min blogg och det känns ju trevligt. Tog ett tag innan jag fick den till. Blev väl kanske inte superbra, men det får duga ett tag framöver. Visserligen var jag väldigt nöjd med hur den gamla såg ut, men alltid kul med lite förändring.
Hursomhelst, imorgon klockan ett ska mitt hår bli flätat. I like! Det ska bli skitskönt. Ni som aldrig haft flätat hår, testa det! Håret ser snyggt och omvårdat ut varje dag, utan någon direkt ansträngning. Troligtvis kommer alla tofsar att vara gula, precis som sist. Det såg riktigt läckert ut. Eller så gör jag en regnbåge i huvudet. Vi får se, vi får se. Imorgon kanske jag känner för att ha svarta tofsar, lite mer diskret och det passar till allt. Här kommer en bild från i somras, tagen i Spanien, den dagen då jag gjorde flätor i håret. Sista dagen innan vi skulle åka.


Sådär såg det alltså ut. Jag vet att den gula färgen på linnet inte är likadan som den på kjolen, men har det någon betydelse egentligen? Men nu när jag påpekat det själv behöver ju ingen annan göra det direkt eftersom jag redan är medveten om det. Åh, gul är den somrigaste färgen som finns! Och jag älskar den! Ge mig sommar! Jag kan inte för mitt liv förstå människor som INTE vill ha sommar nu. Varför inte? Hos vintern finns det inget att hämta förutom olyckor.

En sak som jag har tänkt på dagen igenom är det där jävla ordet licious. Jag vet mycket väl att det är slutet på ordet delicious. Men jag tror att ni alla känner till slutet mest, i och med låten fergilicious eller hur det nu stavas. Och man kan se det där slutet ihop med diverse olika namn hos en rad olika tjejer. Men jag vill bara påpeka, som ett troget fans av Destinys Child (lite överdrift bara) att de var först med detta jäkla licious i låten bootylicious. Och jag tror faktiskt inte (ursäkta) att Fergie är ett såpass stort ordgeni att hon hade kommit på Fergilicious utan underbara Beyoncé. Det är i alla fall min teori. Så tänk på det nästa gång, tacka Destinys child för detta. Utan dem hade ni nog inte satt ihop era namn med licious och känt er läckra.

Tack och hej,
leverpastej

/Sannatastic

Inga kommentarer: