tisdag, februari 26

Storhetsvansinne

Skola snart för mig. Mitt hår är hmm.. det får duga. Jag är trött, men ändå pigg. La på telefonen runt elva igår. Men jag tror att jag somnade inom en halvtimma i alla fall. Så vad blir det? Ungefär 6 timmars sömn totalt kanske. Ögonen är lite trötta.
Men detta ska gå kalasfint!
Först läspass, vilket kan vara lite drygt vissa morgnar. Men sedan har vi idrott, motionspass. Hoppas att det är ett lätt ett. Igår på idrotten hade vi riktigt kul!
Hoppas vi har lika kul idag också!

Och när jag kommer hem måste jag tvätta! Jag ska tvätta lite rött och svart innan jag åker. Men åh, vad ska jag ha med mig? Jag får ju panik! Det är svårt att veta innan. Och en väska som duger? Kan inte någon skicka mig en väska?

Har ni hört Jordin Sparks - Tattoo?
Eller kanske Alicia Keys - Like you'll never see me again?
Där har ni två grymt sköna låtar! Jag gillar det väldigt mycket. Så lyssna på dem på youtube till exempel. Åh, jag är så glad för youtube. En väldigt grym sida! Den har man haft mycket nytta av.

Jag skulle behöva plugga So efter skolan också. Egentligen borde jag ha varit hemma igårkväll och pluggat, men det var kul därborta. Jag fick en ny kompis, en liten grannpojk på 3 år. Vi sprang runt och lekte. Väldigt kul faktiskt! Vi skulle gå dit och leka idag också bestämde han. Han var riktigt söt!
Efter mötet åkte vi och kikade på vägskylten. Jag visste nog innerst inne att den var flyttad, jag har ju sett det, men aldrig riktigt reflekterat över det faktiskt. Jag ser ju den varje dag med bussen, på hemvägen. Men det har aldrig fallit mig in att den inte stått där förut och jag har ju gått förbi den också. Men nu har jag tänkt på det och tja, det ser väl tjusigt ut. En skylt i varje ända. Men nu börjar byalaget få storhetsvansinne, för nu ska vi ha en skylt på en tredje väg också. Detta kommer inte att sluta bra! Nej, men som de sa, vore trevligt med ytterligare en skylt där också. Men framtiden får väl utvisa hur det blir med den saken. Vi kan väl bara hålla tummar och tjata på Vägverket. Vi har ju ingen skylt själva, så vida inte någon av gubbarna kan göra en? Men det lär ju säkert gå emot något regelverk. Alla dessa regler. MEN!
REGLER ÄR TILL FÖR ATT BRYTAS!

Trevlig dag =)

Inga kommentarer: